آمریکا: کره‌شمالی تاکنون نشان نداده که تمامی قطعات یک موشک قاره‌پیما را در اختیار دارد

    کد خبر :214181

معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد، برنامه اتمی کره شمالی در ماه‌های اخیر پیشرفت‌هایی داشته اما این کشور هنوز نشان ندارده که تمامی قطعات یک موشک بالستیک قاره پیما از جمله کلاهک بازگشت مجدد به جو را در اختیار دارد.
به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات پل سلوا، ژنرال نیروی هوایی و معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ارزیابی‌های جیمز ماتیس،‌ وزیر دفاع این کشور در ماه دسامبر سال 2017 میلادی را تایید می‌کند که در آن گفته بود موشک بالستیک قاره‌پمای کره شمالی تهدید قریب‌الوقوع برای آمریکا محسوب نمی‌شود.

ژنرال سلوا گفت: آنچه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هنوز نشان نداده که تکنولوژی‌های هدف‌گیری و ممانعت از ذوب شدن کلاهک در زمان بازگشت به جو و نیز وسیله بازگشت مجدد پایا به جو را در اختیار دارد.

وی که دومین مقام عالی‌رتبه ارتش آمریکا محسوب می‌شود افزود: این احتمال وجود دارد که کیم جونگ اون این تجهیزات را در اختیار داشته باشد و ما باید براساس این احتمال پیش برویم که او این تجهیزات را دارد اما هنوز آنها را رو نکرده است.

کره شمالی در نوامبر سال 2017 مدعی شد، با موفقیت نوع جدیدی از موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کرده که می‌تواند کل سرزمین آمریکا و کره‌ جنوبی را هدف گیرد. کارشناسان مستقر در آمریکا در آن زمان اعلام کرده بودند با توجه به داده‌های به دست آمده از این آزمایش ظاهرا گفته‌های کره شمالی درست است.

ژنرال سلوا گفت: اگر درگیری صورت گیرد بعید است که آمریکا قادر باشد نشانه‌های اولیه پرتاب‌های موشکی کره شمالی قبل از پرتاب را دریافت کند.

وی افزود: از لحاظ فنی بعید است که ما نشانه‌ها و هشدارهای اولیه را که قبل از هرگونه پرتاب موشکی به وجود می‌آیند دریافت کنیم مگر اینکه خوش شانس باشیم و تحرک مکانیزم پرتاب از سکوی پرتاب را متوجه شویم.

این ژنرال آمریکایی در ادامه گفت: با استفاده از موشک اندازهای متحرک زمان هشدار برای آمریکا از یک ساعت به چند دقیقه کاهش یافته است. من مطمئنم اگر لازم باشد آمریکا قادر است کل تاسیسات موشکی اتمی کره شمالی را نابود کند.

ژنرال سلوا از اظهارنظر در رابطه با اینکه چند درصد ممکن است موشک‌های کره شمالی، آمریکا را دقیقا هدف قرار دهند، اجتناب کرد.

دولت واشنگتن اعلام کرده در رابطه با کره شمالی تمامی گزینه‌ها روی میز قرار دارد اما مذاکره در رابطه با گزینه‌های نظامی به دنبال ازسرگیری مذاکرات میان کره شمالی و کره‌ جنوبی در آستانه برگزاری المپیک زمستانی متوقف شده‌اند.

ژنرال سلوا گفت: بررسی اتمی جدید پنتاگون قرار است روز جمعه منتشر شود و آینده به روزرسانی اتمی را مشخص خواهد کرد و احتمالا شامل موشک‌های جدید مستقر بر زیردریایی‌ها خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید