عضلات انسان هم حافظه دارند !

    کد خبر :214131

رشد عضلات بدن انسان ردپایی ژنتیک در ژن های این بخش از بدن فرد برجای می گذارد که باعث می شود رشد آنها در آینده با توجه به این نوع اطلاعات ذخیره شده با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، تحقیقات تازه پژوهشگران دانشگاه کیله در انگلیس نشان می دهد که عضلات اسکلت بدن انسان دارای حافظه ژنتیکی هستند که در جریان هر بار رشد اطلاعاتی در آنها ذخیره می شود تا رشد بعدی با سهولت بیشتری صورت بگیرد.

کشف شواهدی از وجود حافظه در عضلات انسان ها نه تنها درک شیوه رشد این عضلات در اثر انجام تمرینات ورزشی و برنامه های بازپروری را تسهیل می کند، بلکه بررسی تاثیرات طولانی مدت داروهای مختلف بهبود عملکرد عضلات بر این بخش از بدن را بهتر ممکن می کند.

در جریان این بررسی شرایط عضلات هشت فرد مذکر در یک بازه زمانی ۲۲ هفته ای و تاثیر تمرینات ورزشی بر عضلات آنها و سپس توقف این تمرینات مورد توجه قرار گرفت. نتایج این تحقیق حاصل تحلیل ۸۵۰ هزار بخش ژنومیک در بدن افراد است.

تحقیق یادشده همچنین منجر به شناسایی ژن های خاصی شده که حساسیت ژن های مربوط به حافظه عضلات را تنظیم می کنند. پژوهشگران امیدوارند این کشف به مداوای قهرمانان ورزشی پس از وارد آمدن آسیب و جراحت به آنها کمک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید