۱۰ فینالیست بهترین خودروی سال ۲۰۱۸ اعلام شدند

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۲۳
    کد خبر :214127

فهرست نهایی بهترین خودروهای سال ۲۰۱۸ اعلام شد؛ ۶ محصول در این فهرست، شاسی‌بلند هستند.

فهرست نهایی ۱۰ خودروی برتر سال ۲۰۱۸ اعلام شد. در فینالیست‌های امسال خودروهای الیتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، بریتانیایی و آمریکایی به چشم می‌خورد. رای‌گیری داورهای این رویداد جذاب تا قبل از بازگشایی نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ به اتمام می‌رسد و ۳ خودروی نهایی در این نمایشگاه مهم معرفی می‌شوند. خودروی برتر سال ۲۰۱۸ در اردیبهشت ماه سال آینده و در جریان نمایشگاه خودروی بین‌المللی نیویورک معرفی می‌شود.

از بین ۱۰ فینالیست سال گذشته، ۶ مدل از گروه خودروسازی آلمانی فولکس واگن (خودروهای آئودی و فولکس واگن) بودند، در حالی‌که در رقابت ۱۰ خودروی فینال امسال، فولکس واگن فقط ۲ نماینده دارد. شرکت‌های آلفارومئو، بی‌ام‌و، کیا، لندرور، مزدا، نیسان، تویوتا و فولکس واگن در لیست ۱۰تایی فینالیست‌های ۲۰۱۸ حضور دارند. بیش از نیمی از این فهرست ۱۰ تایی را شاسی‌بلندها تشکیل می‌دهند؛ ۳ سدان و فقط یک هاچ‌بک در جایگاه‌های بعدی قرار دارند:

آلفارومئو جولیا
بی‌ام‌و X3
کیا استینگر
لندرور دیسکاوری
مزدا CX-5
نیسان لیف
رنج‌رور ولار
تویوتا کمری
فولکس واگن تی-راک
ولوو XC60

از مهم‌ترین خودروهایی که نتوانستند به فهرست ۱۰ مدل نهایی راه‌یابد می‌توان به هوندا آکورد، آلفارومئو استلویو، فورد فیستا، کیا پیکانتو، هیوندای کنا، جنسیس G70، پژو 3008 و فولکس واگن پولو اشاره کرد.

برنده‌ی سال گذشته: جگوار F-PACE

علاوه بر عنوان «بهترین خودروی سال» برترین مدل‌های کلاس‌های لوکس، پرفورمنس، شهری، پاک و بهترین طراحی سال نیز انتخاب خواهد شد. برخی از مدل‌ها در چندین کلاس قرار گرفته‌‌اند؛ در ادامه فینالیست‌های‌ کلاس‌های مختلف آورده شده است.

بهترین خودروی لوکس ۲۰۱۸

در کلاس بهترین خودروهای لوکس امسال، ۵ خودرو به مرحله‌ی نهایی رسیده‌اند. آلمان در این کلاس ۴ نماینده‌ی شایسته دارد که در برابر تنها نماینده‌ی ژاپن قرار گرفته‌اند:

آئودی A8
بی‌ام‌و سری 6 گرن توریسمو
لکسوس LS
پورشه کاین
پورشه پانامرا

برنده‌ی سال گذشته: مرسدس‌بنز E کلاس

بهترین خودروی فنی ۲۰۱۸

در بخش پرفورمنس نیز ۵ خودرو به مرحله‌ی فینال ره یافته‌اند. در این کلاس ۲ نماینده‌ی آلمانی و ۲ نماینده‌ی ژاپنی، با تنها نماینده‌ی ایتالیا به رقابت می‌پردازند. سدان زیبای آلفارومئو جولیا (در لیست نهایی ۱۰ خودروی برتر سال هم قرار دارد) با نسخه‌ی پرقدرت کوادری‌فوگلیو در این کلاس قرار دارد:

آلفارومئو جولیا کوادری‌فوگلیو
آئودی RS3
بی‌ام‌و M5
هوندا سیویک تایپ R
لکسوس LC 500
غایبین بزرگ این فهرست شامل آئودی RS5 5 کوپه، فراری پورتوفینو و آلپاین 110 جدید است.

برنده‌ی سال گذشته: پورشه باکستر کیمن

بهتری خودروی شهری ۲۰۱۸

در کلاس بهترین خودروهای شهری، مضنونین همیشگی فولکس واگن و هیوندای در کنار اولین نماینده‌ی آمریکا در این کلاس، دیده می‌شوند. نسل جدید فورد فیستا از معدود خودروهای آمریکایی رویداد بهترین‌های سال ۲۰۱۸ است:

فورد فیستا
هیوندای کنا
نیسان مایکرا
سوزوکی سوئیفت
فولکس واگن پولو

برنده‌ی سال گذشته: بی‌ام‌و i3

بهترین خودروی پاک ۲۰۱۸

آخرین کلاس این رده‌بندی، به بهترین خودروی پاک سال اختصاص داده شده است. نیسان لیف علاوه بر اینکه تنها مدل تمام برقی این فهرست است، همانند آلفارومئو جولیا، با قرار گرفتن در کلاس برترین خودروهای پاک، در ۲ کلاس نامزد شده است.

بی‌ام‌و 530e iPerformance
شورولت کروز دیزل
کرایسلر پسیفیا پلاگین هیبرید
نیسان لیفت

برنده‌ی سال گذشته: تویوتا پریسو پرایم

فهرست نهایی بهترین طراحی خودرو هنوز اعلام نشده است و در حال حاضر و مدل بی‌ام‌و i8 و لامبورگینی اوروس در این کلاس دیده می‌شوند. البته خودروهایی که در کلاس‌های دیگر بهترین خودروی سال انتخاب شده‌اند، امکان ورود به این کلاس را هم دارند. مقام بهترین طراحی سال گذشته به جگوار F-PACE اختصاص یافت.

به گزارش زومیت رویداد بهترین خودروی سال (The World Car Awards) یا به اختصار WCA از سال ۲۰۰۴ آغاز به‌کار کرده است. هرسال جمعی از افراد فعال رسانه‌های معتبر خودروی جهان گردهم می‌آیند و بهترین خودروهای جهان در کلاس‌های مختلف انتخاب می‌شود. امسال نیز ۸۲ ژورنالیست و کارشناس خودرو از سراسر جهان بر سر انتخاب بهترین خودروی سال به توافق خواهند رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید