لوکزامبورگ: ترکیه اردوغان هیچ شانسی برای عضویت در اتحادیه اروپا ندارد

    کد خبر :213702

وزیر خارجه لوکزامبورگ تاکید کرد که تحت ریاست جمهوری اردوغان و در شرایط فعلی عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا ممکن نیست.

به گزارش بازتاب، “یان آزلبورن”، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ، در مصاحبه با روزنامه “دی ولت” آلمان به مسئله عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا پرداخته و هیچ شانسی را درباره این مسئله و موضوع لغو ویزا برای شهروندان ترک ندانست.

وی که خود از اعضای حزب سوسیال دموکرات است همچنین به مسئله تشکیل دولت در آلمان پرداخته و تاکید کرد که همکاری در یک ائتلاف بزرگ جدید می تواند برای حزب سوسیال دموکرات یک شانس واقعی برای حرکت رو به جلوی دوباره باشد. از این رو این حزب باید مجددا مسئولیت دولتی در آلمان را بر عهده گیرد.

آزلبورن تاکید کرد که وقتی حزب سوسیال دموکرات در بزرگترین کشور اروپایی وارد دولت شود این همچنین احزاب سوسیال دموکرات در اروپا را تقویت می کند.

وی در ادامه به مسئله عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: مذاکرات در این باره عملا به حال تعلیق درآمده است. اما اروپاییان نباید کاملاً آن را متوقف کنند. حداقل نیمی از مردم ترکیه طرفدار اروپا هستند. ما باید همچنان به این انسان‌ها امید بدهیم.

وزیر خارجه لوکزامبورگ در ادامه گفت: ما یک اتحادیه ارزشی هستیم. ما نقض قوانین دموکراسی مانند آزادی بیان و دولت مشروعه در ترکیه را هرگز نمی پذیریم. تحت ریاست جمهوری اردوغان و در شرایط فعلی عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا ممکن نیست.

وی افزود: ترکیه باید سیاست‌های خود را اساساً تغییر داده و گام‌های بلندی در مسیر دموکراسی بردارد. من فکر نمی‌کنم که در این اوضاع گسترش اتحادیه گمرگی و آزادی ویزا برای شهروندان ترک بتواند محقق شود.

آزلبورن در بخش دیگری از سخنانش به مسئله مناقشات بین فلسطین و اسرائیل پرداخته و گفت: این مناقشات از قدیمی ترین اختلافات جهانی محسوب می شود. همواره رویکردهای امیدوار کننده‌ای در راستای حل این اختلافات وجود داشت. اما حالا همه چیز در مسیر غلطی قرار دارد. به ندرت امیدی در این راستا وجود دارد.

وی انتقاد شدیدی به تصمیم رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی وارد کرده و آن را غیرمسئولانه دانسته و گفت: با این تصمیم ترامپ، راه حل دو دولتی عملا مرده است. سیاست های شهرکسازی اسرائیل هم بر مشکل افزوده است.

وی در ادامه همچنین انتقاد شدیدی به مواضع متفاوت کشورهای اروپایی در قبال تصمیم ترامپ درباره بیت المقدس وارد کرده و خواستار انعقاد یک توافقنامه تجاری بین اتحادیه اروپا و فلسطین در اولین فرصت شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید