توضیح شهرداری درباره عدم جمع‌آوری زباله در برخی از محلات پایتخت در روزهای برفی

    کد خبر :213551

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران توضیحاتی درباره عدم جمع‌آوری زباله در برخی از محلات پایتخت در روزهای برفی ارائه کرد و دلیل آن را ترافیک جاده‌ای ناشی از برف و یخ‌زدگی جهت رفت و آمد ماشین‌های حمل پسماند برای تخلیه زباله‌ها به خارج از شهر عنوان کرد.

برخی از شهروندان تهرانی با ارسال تصاویر و گزارش‌هایی به ایسنا مبنی بر اینکه شهرداری تهران در روزهای برفی پسماندهای برخی از محلات را جمع‌آوری نکرده است و انباشه شدن این پسماندها مشکلات زیادی را برای مردم این محلات به وجود آورده است اعتراض خود را به این موضوع بیان کردند و ایسنا نیز با پیگیری این موضوع از شهرداری تهران و مصاحبه‌ای با مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران، علت آن را جویا شد. که وی علت آن را تأخیر در رفت آمد ماشین‌های حمل پسماند برای تخلیه پسماندها در خارج از شهر دانسته و می‌گوید ممکن است به دلیل ترافیک جاده‌ای ناشی از برف و یخ‌زدگی جهت رفت و آمد ماشین‌های حمل پسماند برای تخلیه زباله‌ها به خارج از شهر با تأخیر انجام شده باشد.

اصغر عطایی-مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو باایسنا، با بیان اینکه برف روبی پیمانکاران، نیروها و ماشین‌آلات مخصوص به خود را دارد که از پیمانکاران و عوامل جمع‌آوری پسماند مجزا هستند، گفت: این دو موضوع ارتباطی با یکدیگر ندارند؛ اما ممکن است ماشین‌های‌هایی که پسماندها را از سطح شهر جمع‌آوری و در کهریزک تخلیه می‌کنند با مشکلاتی مواجه شده باشند و در رفت و آمد آنها تأخیری رخ داده باشد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه برف و یخ زدگی در این موارد اندکی تاثیرگذار هستند اما اینگونه نیست که بگوییم به دلیل برف پسماند جمع آوری نشده است؛ زیرا در یک شبانه روز 7000 تن پسماند خانگی تولید می شود و اگر این مقدار زباله جمع آوری نشود بحران به وجود خواهدآمد.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد: تهران 22 منطقه و 123 ناحیه دارد که هر نواحی پیمانکاران و ماشین آلات جمع آوری پسماند خودشان را دارند. همچنین در هر ناحیه میانگین 500 مخزن وجود دارد که سرمعابر اصلی قرار داده شده است و مردم زباله‌هایشان را در آن می‌اندازند که ممکن است برخی به جای قرار دادن زباله‌هایشان در این مخازن آن را در کنار خیابان قرار داده باشند.

وی تصریح کرد: ممکن است وقفه‌ای در جمع آوری زباله در دو روزی که برف و یخ زدگی داشتیم به وجود آمده باشد و آن هم به علت این است که ماشین‌های حمل پسماند که پسماندهای شهری را از سطح شهر جمع آوری می‌کنند به دلیل ترافیک در مسیر رفت آمدشان به کهریزک برای تخلیه کردن زباله‌ها، با تأخیر این کار را انجام داده باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید