میشل عون: مناطق امنی در سوریه برای بازگشت آوارگان وجود دارد

    کد خبر :213383

رئیس‌جمهوری لبنان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی‌اش بر اهمیت همکاری بین‌المللی در رویارویی با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش بازتاب، به نقل از النشره، میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانک والتر اشتاینمایر، همتای آلمانی‌اش اعلام کرد که تاکنون نتوانستیم جامعه جهانی را متقاعد کنیم تا در پرونده آوارگان سوری به لبنان کمک کند، اما مناطق امنی داخل سوریه وجود دارد که آوارگان می‌توانند به آن بازگردند.

میشل عون در ادامه افزود: مشکلات ناشی از میزبانی آوارگان می‌تواند با اراده ملی برطرف شود.

در همین راستا رئیس‌جمهوری آلمان تاکید کرد باید از نمونه‌های موفقیت آمیز کشورهایی که میزبان آوارگان هستند، الگوبرداری شود.

وی در ادامه افزود: در بخش گسترده‌ای در سوریه شرایط مناسب برای بازگشت آوارگان در آن فراهم نشده است.

سازمان ملل در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرده بود که تعداد آوارگان سوری در لبنان برای نخستین بار از سال ۲۰۱۵ میلادی کمتر از یک میلیون تن رسیده است.

زیرساخت‌ها و ساختارهای اجتماعی لبنان به دلیل میزبانی از شمار زیادی از سوری‌ها که تقریبا معادل یک چهارم ساکنان این کشور است، با فشار زیادی روبرو شده‌اند.

میشل عون همچنین طی این دیدار خواستار توقف خشونت در کشورهای عربی شد.

وی همچنین بر اهمیت همکاری بین‌المللی در راستای رویارویی با افکار و گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

میشل عون خاطر نشان کرد: رویارویی با مشکلات آوارگان سوری، مسئولیت بین‌المللی مشترک است و باید به سرعت برای جلوگیری از رنج آوارگان و بازگشت امن آنها به کشورشان اقداماتی اتخاذ شود.

رئیس‌جمهور آلمان نیز اعلام کرد: ثبات در لبنان به نفع آلمان است و این مساله از طریق حمایت ما از نیروهای مسلح محقق می‌شود.

وی همچنین از نحوه برخورد لبنان با آوارگان سوری در این کشور و استقبال از آنها تقدیر و تشکر کرد.

میشل عون بر ضرورت حمایت آلمان از لبنان در مقابل تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری آلمان تصریح کرد که لبنان باید به دلیل همزیستی مسالمت آمیز تعداد زیادی از پیروان ادیان مختلف در کنار هم به خود افتخار کند. همزیستی در لبنان یک الگو برای کل منطقه است و چالش‌های اقتصادی و اجتماعی بزرگ در نتیجه آوارگان سوری وجود دارد.

والتر اشتاینمایر همچنین افزود: بحران آوارگان سوریه تاثیرگذار است و چالش‌های بزرگی را برای لبنان ایجاد می‌کند و ما تمامی اقدامات لازم را جهت کمک به لبنان به کار می‌بریم.

میشل عون با اشاره به برگزاری سه نشست مهم بین‌المللی برای حمایت از لبنان از جمله کنفرانس رم (برای حمایت از ارتش لبنان و نیروهای امنیتی)،‌ کنفرانس ارز در پاریس (برای حمایت از اقتصاد لبنان) و کنفرانس بروکسل (برای کشورهای میزبان آوارگان سوری) بر مشارکت آلمان با لبنان تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری آلمان روز دوشنبه در سفری رسمی وارد بیروت شد و در کاخ “بعبدا” مورد استقبال همتای لبنانی‌اش قرار گرفت و طی این دیدار دو طرف به بررسی روابط دوجانبه و تحولات منطقه پرداختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید