وضعیت نگهداری از کارتن خواب‌ها در تهران

    کد خبر :213285

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران از افزایش ظرفیت مرکز نگهداری از معتادان متجاهر «اخوان» از ۶۰۰ به ۱۸۰۰ نفر تا پایان بهمن ماه خبر داد.

حمیدرضا شمسی با اشاره به اینکه برای افزایش ظرفیت نگهداری از معتادان در مرکز اخوان نیازمند جذب پرسنل جدید هستیم، گفت: با توجه به قرار گرفتن این مرکز در منطقه صفادشت ملارد و فاصله از شهر تهران میزان تمایل برای همکاری در این مراکز پایین است. با این وجود با تکمیل شدن پرسنل هر بخش از این مرکز، جمع‌آوری معتادان انجام شده و به آنها به این مرکز منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مرکز فشافویه که توسط سازمان زندان‌ها اداره می‌شود ۱۷۰۰ معتاد متجاهر وجود دارد، افزود: در مرکز نگهداری شفق نیز ۴۰۰ نفر و در مرکز اخوان نیز در حال حاضر نزدیک به ۶۰۰ نفر از معتادان متجاهر نگهداری می‌شود که این تعداد تا آخر ماه به ۱۸۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به بازگشایی مجدد مرکز نگهداری از معتادان متجاهر «شفق» از ۱۴ دی ماه اظهار کرد: به دنبال واگذاری مراکز ماده ۱۶ به سازمان بهزیستی وقفه‌ای برای تحویل مراکز شفق ایجاد شد که عمدتا به دلیل مشکلات نشت زمین و یا ابنیه این مراکز بود. با این وجود قرار شد پس از رفع کامل این مشکلات کار خود را در این مراکز آغاز کنیم.

شمسی تعداد معتادان متجاهر نگهداری شده از آغاز به کار مجدد مراکز شفق تا کنون را ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت این مراکز پایان یافته است و سازمان بهزیستی استان تهران به دنبال افزایش ظرفیت مرکز اخوان است.

وی با بیان اینکه قبل از تحویل مرکز اخوان، قرارداد منعقد شده با مراکز خصوصی بر اساس جذب پرسنل برای ۴۰۰ نفر از معتادان متجاهر بود، اظهار کرد: با افزایش ظرفیت این مراکز به ۱۸۰۰ نفر تعداد پرسنل این مرکز باید چهار تا پنج برابر شود.

به گزارش ایسنا:معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران در پایان تاکید کرد: هزینه‌ نگهداری هر معتاد به طور میانگین روزانه بین ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان برای سازمان بهزیستی خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید