محرومیت ۷۸ نماینده عراقی از شرکت در انتخابات پارلمانی با حکم دادگاه فدرال

    کد خبر :213255

دادگاه فدرال عراق طی حکمی به جنجال‌ها درباره قانون دارا بودن مدرک لیسانس یا معادل آن برای نامزدی در انتخابات پارلمانی پیش رو، پایان داد و به این ترتیب ۷۸ نماینده از شرکت در انتخابات منع شدند.

به گزارش بازتاب، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، این به معنای محرومیت ۳۵ نماینده‌ پارلمان عراق است که از دوره اول پارلمان در سال ۲۰۰۵ تاکنون عضو هستند.

محمد الکربولی، عضو کمیته دفاع و امنیت در پارلمان عراق که دو دوره عضو پارلمان بوده و مدرک سیکل دارد، گفت: آنچه رخ داده هدف قرار دادن واضح سیاسی است.

این درحالی است که احمد العبادی، مشاور حقوقی اقدام دادگاه فدرال را متناسب با قانون اساسی دانست.

آلا طالبانی، نماینده پارلمان نیز اعلام کرد که آنچه رخ داده روند ریشه‌کن کردن عمدی نمایندگان مشخصی به بهانه نداشتن مدرک دانشگاهی است که در بیشتر پارلمان‌های جهان شرط نماینده مردم بودن نیست.

بعد از تصویب این شرط برای ثبت نام نامزدهای انتخابات توسط پارلمان ده‌ها نماینده که با این قانون از شرکت در انتخابات محروم می‌شدند به دادگاه فدرال شکایت کردند اما شکایت آن‌ها طبق بیانیه دادگاه عالی فدرال در جلسه روز دوشنبه این دادگاه رد شد.

از سوی دیگر اداره اطلاع‌رسانی پارلمان اعلام کرد که ۵۳ نماینده مدرک سیکل دارند. ۴۰ نماینده مدرک دکترا، ۳۱ نماینده مدرک کارشناسی ارشد، ۱۷۳ نماینده مدرک لیسانس و ۱۹ نماینده نیز مدرک دیپلم دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید