هیات داوران جایزه‌ی مستند برلین معرفی شدند

    کد خبر :212893

مسئولان جشنواره فیلم سه سینماگر را به عنوان هیئت داوران برای انتخاب بهترین اثر مستند (غیرداستانی) این رویداد سینمایی معرفی کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از هالیوود ریپورتر، «اریک شلوسر» نویسنده کتاب معروف «ملت حاضری ‌خور» که کتابش در سال ۲۰۰۶ توسط «ریچارد لینلکیتر» مورد اقتباس سینمایی قرار گرفت،‌ «اولریکه اوتینگر» مستندساز آلمانی و «سینتیا جیل» مستندساز اهل کشور پرتغال، سه سینماگر تشکیل دهنده هیئت داوران مستند جشنواره بین‌المللی برلین ۲۰۱۸ هستند که برنده جایزه فیلم غیرداستانی جشنواره را انتخاب خواهند کرد.

«اریک شلوسر» علاوه بر تهیه‌کنندگی فیلم «ملت حاضری‌خور»، تهیه‌کنندگی مستند نامزد اسکار «کارخانه غذا» به کارگردانی «رابرت کنر» در سال ۲۰۰۸ و همچنین فیلم «خون به پا خواهد شد» ساخته «پل توماس اندرسون» (۲۰۰۷) را نیز در کارنامه دارد که هر دو این فیلم‌ها نیز در جشنواره برلین به نمایش گذاشته شده‌اند.

«اولریکه اوتنیگر» نیز از چهره‌هایی است که حضور پررنگی در جشنواره برلین طی این چند سال داشته است و مستند ۱۲ ساعته «سایه کامیسو» از وی در سال ۲۰۱۶ بخش فروم جشنواره برلین را افتتاح کرد و در نهایت جایزه منتقدین فیلم آلمانی را به خود اختصاص داد.

امسال در مجموع ۱۸ اثر غیرداستانی در بخش‌های مختلف جشنواره برلین از جمله رقابتی، پانوراما، فروم، نسل، نمایش‌های ویژه و … اولین نمایش جهانی خود را در برلین تجربه خواهند کرد و برنده جایزه نقدی ۵۰ هزار یورویی بهترین مستند جشنواره از میان این ۱۸ فیلم انتخاب خواهد شد.

جایزه مستند جشنواره برلین برای اولین بار در سال گذشته (۲۰۱۷) به این رویداد سینمایی اضافه شد.

شصت‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ فوریه ۲۰۱۸ (۲۷ بهمن تا ۷ اسفند) در آلمان برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید