آشفتگی بازار مرغ این بار به بهانه برف

    کد خبر :212737

یک‌بار افزایش قیمت دلار بار دیگر آنفلوانزای پرندگان، دفعه بعد گران شدن قیمت نهاده‌ها و این‌بار هم در جالب‌ترین نوع خود، بارش برف بهانه‌ای برای افزایش قیمت مرغ شده است.

طی چند سال اخیر وزارت جهاد کشاورزی سعی کرده است، تا قیمت مرغ را تا حدی با ثبات نگه دارد که امسال صدای تولیدکنندگان مرغ را درآورده است.

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در مصاحبه با خبرنگار فارس بارها گفته است که فروش مرغ زیر قیمت 8 هزار تومان برای مرغداران ضرر است.

او امروز نیز در مورد آخرین وضعیت قیمت مرغ در پایتخت گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 900 تومان است و در میدان بهمن 6 هزار و 700 تومان به فروش می‌رسد و مردم در غرفه‌های سازمان میادین سطح شهر می‌توانند هر کیلو مرغ را 6 هزار و 740 تومان تهیه کنند.

یوسفی در پاسخ به این سؤال که پس چرا برخی مرغ‌فروشی‌های سطح شهر نرخ‌های بالاتر از این رقم عرضه می‌کنند، گفت: با بارش برف 12-10 ساعته، قیمت مرغ افزایش داشت، اما امروز به حالت عادی بازگشته است، مضاف بر آنکه بسیاری از تولیدکنندگان برای آنکه می‌خواهند مزارع پرورش خود را برای شب عید جوجه‌ریزی کنند، تمام تولید خود را روانه بازار می‌کنند و در نتیجه عرضه بیش از تقاضاست و اجازه افزایش قیمت نمی‌دهد.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی همچنین در مورد افزایش قیمت جوجه یک‌روزه به مرز 2 هزار و 800 تا 3 هزار تومان هشدار داد و گفت:‌ به دلیل تقاضای زیاد این کالا افزایش قیمت زیادی دارد، در حالی‌ که در نهایت باید 2 هزار تومان فروخته شود.

طی بازدیدهای میدانی خبرنگار فارس از سطح شهر، در نهایت تعجب هر منطقه نرخ خاص خود را دارد، به‌عنوان مثال هر کیلوگرم مرغ تازه در منطقه میدان خراسان 7 هزار و 300 تومان، خیابان خورشید میدان شهدا 7 هزار تومان، میدان فردوسی 8 هزار تومان و منطقه یوسف‌آباد 8 هزار و 100 تومان به فروش می‌رسد.

یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سؤال که بالاخره نرخ مرغ امروز باید چقدر باشد و شما چه نرخی را اعلام کرده‌اید، گفت: هر کیلوگرم مرغ تازه در میدان بهمن باید 7 هزار و 400 تومان و در مغازه‌های سطح شهر 8 هزار و 100 تومان به فروش برسد.

وی در پاسخ به سؤال فارس که چرا این رقم بالاتر از نرخ اعلامی انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی است، اظهار داشت: با توجه به بارش برف و محدودیت در حمل مرغ، این قیمت طبیعی است.

یکی از فروشندگان مرغ نیز در مورد علت تغییر نرخ مرغ طی یکی، دو روز اخیر گفت: بیشتر مرغی که در تهران به فروش می‌رسد، از جاده‌های شمالی کشور به تهران حمل می‌شود که به‌علت بارش سنگین برف و مسدود شدن جاده، نرخ این محصول افزایش داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید