در واکنش به دستور قضایی، برف‌روبی آزادراه تعطیل شد!

    کد خبر :212656

در شرایطی که برخی مسئولان می‌کوشند همه اشکالات پیش آمده در حوزه عملکردشان در روز‌های اخیر را با «غافلگیر شدیم» رفع و رجوع کنند، هستند مسئولانی که تمایل دارند بحران در بالاترین سطح خود بروز کند تا نبود خود را عامل غافلگیری بقیه توصیف کنند!

به گزارش «تابناک»، کمتر از دو هفته از صدور حکم بی مثال دادستان قزوین در خصوص ممنوعیت دریافت عوارض در آزادراه قزوین-زنجان، اوضاع در این محور مواصلاتی بحرانی شده است. بحرانی نه از جنس برف و بوران که برخی دیگر از جاده‌ها و آزادراه‌های کشور را در برگرفته، که از جنس لج بازی و مقابله جویی.

روایتی که رانندگان عبوری از این آزادراه بر آن صحه می‌گذارند. رانندگانی که مجبور شده اند ساعت‌های متوالی در یک صف دراز پشت سر هم حرکت کرده و امیدوار باشند اوضاع وخیم‌تر نشده و از همین ترافیک پر اشکال نیز محروم نشوند چراکه معلوم نیست اگر متوقف شوند، کسی به دادشان خواهد رسید یا خیر.

اوضاعی عجیب که در نتیجه برف روبی نکردن این آزادراه به وجود آمده و موجب شده تنها یک باند از این مسیر که خودرو‌های پرشماری از آن عبور کرده و برف و یخ کمتری دارد، برای تردد در این مسیر مناسب باشدو دیگر باند‌ها عملا از استفاده خارج شوند، چراکه هیج خبری از برف روبی در این مسیر و پاکسازی سطح راه نیست.

اتفاقی که پس از تصمیم تاریخی دادستان قزوین مبنی بر دریافت عوارض در این مسیر بروز می‌کند تا این باور را به وجودآورد که پای لج و لج بازی در میان است. به این صورت که دادستان چرایی اتخاذ آن تصمیم را اشکالات آزادراه عنوان کرده و در مقابل، مسئولان آزادراه تصمیم گرفته‌اند اموری که انجام می‌دادند را هم متوقف کنند؛ از جمله برف روبی از مسیر!

راهکاری متفاوت با «غافلگیر شدیم» که بسیاری از مسئولان برای توجیه عملکرد نامطلوب نهادهایشان در مواقع بحرانی به کار می‌گیرند و حتی برعکس آن؛ از جنس رها کردن امور برای بروز بحران در بالاترین سطح ممکن و مراجعه دوباره به ایشان. اتفاقی که می‌تواند ثابت کند دادستان قزوین اشتباه کرده اگر فکر می‌کرده خدمتی در این محور در ازای دریافت عوارض داده نمی‌شود.

تلاشی که با رها کردن این محور به حال خود در یکی دو هفته اخیر شروع شده تا همگان دریابند که برخلاف گفته دادستان، دریافت عوارض به ازای ارائه خدمات ضروری در این محور بوده است. خدماتی که برف روبی از جمله آنهاست و با قطع عوارض، برچیده شده و لابد دادستان می‌بایست در خصوص آن پاسخگو باشد!

همان فردی که دو هفته پیش دریافت عوارض از این محور را ممنوع اعلام کرد و در توضیح گفت: «شرکت‌های آزادراهی اعم از دولتی و خصوصی موظف‌اند در قبال مبالغی که به عنوان عوارض از خودرو‌ها دریافت می‌کنند، خدمات ضروری و رفاهی از جمله آسفالت مناسب و ترمیم نقاط آسیب دیده، روشنایی در طول مسیر، گاردریل مناسب به منظور کاهش آسیب‌های تصادفات، نصب علائم مربوط به مقررات رانندگی و محل‌های توقف مجاز و تابلو‌های هشدار، اطلاع از نقاط حادثه خیز و خدمات دیگر را به مسافران ارائه نمایند.

این در حالی است که آزادراه قزوین-زنجان در برخی نقاط با مشکل تخریب آسفالت و خاموش بودن روشنایی در فواصل طولانی، عدم ترمیم گاردریل‌هایی که در تصادفات تخریب شده، مشکلاتی در علائم راهنمایی و رانندگی و… مواجه است که با توجه به این دلایل و تا رفع کلیه عیوب و مشکلات این محور، دریافت عوارض از سوی شرکت مربوطه به دستور دادستانی ممنوع شد.»

دستوری که در روز‌های اخیر ثابت شد چه بسا جا داشت زودتر صادر شود چراکه مسئولان این آزادراه حاضرند برای اثبات بر حق بودن خودشان، برف روبی را متوقف کرده، رانندگان عبوری را به مشکلات فراوان مبتلا کرده و حتی جان ایشان را به بازی بگیرند!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید