کرملین: توقع پیشرفت فوری از کنفرانس سوچی را نداریم/دی‌میستورا وارد سوچی شد

    کد خبر :212643

سخنگوی رسمی کرملین اعلام کرد، انتظار پیشرفت فوری از کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی نمی‌رود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رسمی کرملین اظهار کرد، توقع نمی‌رود که کنفرانس سوچی به شکلی فوری به پیشرفتی دست یابد.

وی همچنین اشاره کرد که در این زمینه نیازمند کار و تلاش سخت هستیم.

پسکوف گفت: کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی به یک گام مهم و ملموس در رابطه با حل و فصل مسالمت آمیز مساله سوریه تبدیل خواهد شد.

دیمیتری پسکوف تصریح کرد، کرملین بعید می‌داند که مشارکت نکردن برخی از اهمیت این کنفرانس بکاهد.

از سوی دیگر، الکساندر لاورنتیف، نماینده ولادیمیر پوتین در امور سوریه نیز گفت: کردها در نشست سوچی نمایندگانی دارند. اما دعوت از آنها اساسا فردی بوده است.

لاورنتیف اظهار داشت، تعدادی از نمایندگان هیئت عالی مذاکرات مخالفان سوریه در این کنفرانس براساس تصمیم فردی شرکت کرده‌اند.

وی افزود، نتایج کنفرانس سوچی برای تطابق با روند ژنو و پیشبرد آن به سازمان ملل ارائه خواهد شد.

از سوی دیگر، اسپوتنیک گزارش داد، استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه وارد سوچی شد. وی در راس کمیته قانون اساسی خواهد بود که در کنفرانس تشکیل خواهد شد.

این در حالی است که برخی شرکت کنندگان عملا شب گذشته وارد سوچی شدند، بقیه شرکت‌کنندگان نیز امروز (دوشنبه) وارد سوچی می‌شوند. حدود ۱۶۰۰ سوری در این کنفرانس شرکت دارند.

براساس اسناد فاش شده، طرف‌های اداری برای کنفرانس مذاکرات ملی شامل ۴۳ عضو است به طوریکه شش کمیته در قالب کنفرانس گفت‌وگوی ملی تشکیل خواهد شد که شامل این کمیته‌ها یعنی کمیته تشکیلاتی، ریاستی، تفویض، کمیته عالی، کمیته شمارش آرا و کمیته قانون اساسی است. کمیته قانون اساسی از مهم‌ترین کمیته‌هاست که قرار است چهار عضو داشته باشد دو عضو آن احمد الکزبری و اشواق عباس از اعضای پارلمان سوریه هستند.

کمیته تشکیلاتی شامل هشت عضو است که قرار است شامل کمیته عالی با ۱۴ عضو باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید