تماس تلفنی رییس جمهور جدید فرانسه با روحانی

    کد خبر :21240

رئیس جمهور با اشاره به نقش تاثیرگذار فرانسه در مذاکرات ایران با 1+5 و به ثمر رسیدن برجام، گفت: متاسفانه در اجرای این توافق شاهد بدعهدی هایی ازسوی برخی کشورها هستیم.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریست جمهوری، حسن روحانی عصر دوشنبه در تماس تلفنی رییس جمهور فرانسه، سفر خود در سال 1394 به پاریس را مثبت و دارای دستاوردهای خوبی در مسیر توسعه روابط دو کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: مناسبات اقتصادی ایران و فرانسه به خوبی در حال رشد بوده و امیدواریم با تلاش مسئوولان دو کشور توافقات فی‌مابین هرچه سریعتر عملیاتی شود.

رییس جمهور با اشاره به نقش تاثیرگذار فرانسه در مذاکرات ایران با 1+5 و به ثمر رسیدن برجام، گفت: متاسفانه در اجرای این توافق شاهد بدعهدی هایی ازسوی برخی کشورها هستیم و انتظار داریم فرانسه و اتحادیه اروپا در راستای اجرای توافق نقش آفرینی بیشتر نمایند.

روحانی با اشاره به ضرورت استفاده همه طرف‌های مذاکره کننده از فرصت‌ بوجود آمده، بر رفع موانع بانکی و مالی در مسیر توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و فرانسه تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در برجام پایبند است.

رییس جمهور با بیان اینکه ایران از حضور سرمایه‌گذاران فرانسوی برای همکاری‌های مشترک در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل و زیرساخت در ایران استقبال می‌کند، ادامه داد: ایران و فرانسه دارای روابط فرهنگی با سابقه تاریخی دیرینه هستند و باید در راستای ارتقاء مناسبات فرهنگی، علمی، فناوری و دانشگاهی دو کشور تلاش کنیم.

روحانی همچنین توسعه روابط مردم و گردشگری میان ایران و فرانسه را حائز اهمیت برشمرد و بر تلاش برای تسهیل در صدور روادید بویژه برای تجار و فعالان اقتصادی دو کشور تأکید کرد.

رییس جمهور با اشاره به ضرورت مقابله همه‌جانبه با تروریسم گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در تمامی سطوح برای مبارزه با تروریسم و حل بحران سوریه با دیگر کشورها از جمله فرانسه همکاری کند.

روحانی خاطر نشان کرد: مطمئناً با گسترش همکاری‌ها می‌توانیم شرایط بهتری را برای مردم منطقه فراهم کنیم.

رییس جمهوری ادامه داد: ما باید ‌آرامش و ثبات را به منطقه بازگردانیم و امیدواریم اروپا گرفتار دام تفسیرهای نادرست نسبت به منطقه که از سوی برخی کشورها مطرح شده، نگردد.

امانوئل مکرون ریییس جمهور فرانسه هم در این تماس تلفنی ضمن تبریک پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، حضور حداکثری و رأی قاطع رییس جمهور کشورمان را مهم و برجسته توصیف کرد و بر ضرورت توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

رییس جمهور فرانسه برجام را قراردادی مهم در راستای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و گفت: برای توسعه اقتصادی و  افزایش سطح همکاری ها با ایران همه باید از این توافق حمایت کنیم.

مکرون افزود: اجرای دقیق قرارداد برجام بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند در آینده همکاری‌های بین‌المللی تاثیر گذار باشد.

رییس جمهور فرانسه همچنین خواستار توسعه روابط و همکاری‌های ایران و فرانسه در بخش های مختلف تجاری،‌اقتصادی،‌روابط بانکی،‌ارتباطات فرهنگی، گردشگری و علمی و دانشگاهی شد.

رییس جمهور فرانسه با اشاره به نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران درحل بحران سوریه و مقابله با تروریسم در منطقه، تاکیدکرد: همه باید برای  ایجاد ثبات و ‌آرامش درمنطقه و مبارزه با تروریسم جدیت داشته و تلاش کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید