سریال‌های ماهواره‌ای چهره خانواده را لکه‌دار می‌کند

    کد خبر :21213

یک روانشناس عنوان کرد: اگر رسانه‌های ایرانی به توانمندی هنری خود تکیه کرده و با اتکاء به هنر اصیل ایرانی برنامه تهیه کنند، مخاطبی برای رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای باقی نخواهد ماند.

دکتر مسدوره سادات مدرسی با اشاره به فنون و تکنیک‌های فرهنگ‌های ناشناخته، گفت: بسیاری از فرهنگ های ناشناخته با فنون و تکنیک‌هایی تخصصی و با ظرافت و دقت کامل وارد محیط خانواده و افکار افراد می شود، به همین دلیل آشنایی با تکنیک‌های رسانه‌ای برای تمام افراد یک امر ضروری به حساب می آید.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد با اشاره به فرهنگ اصیل ایرانی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از فرهنگ‌های ناشناخته دارای تاثیراتی هستند که همواره از آن‌ها به عنوان تهدید یاد می شود.

این روانشناس ایرانی با بیان این که خطرات و تهدیدهای فرهنگ‌های ناشناخته همیشه دارای آرایه‌هایی زیبا هستند؛ عنوان کرد: ورود تهدیدهای فرهنگی به داخل کشور با ایجاد نگرش های گوناگون، باورهای ذهنی افراد را دگرگون ساخته و سبک زندگی جامعه را دستخوش تغییر قرار می دهد.

وی با اشاره به ارتباط رسانه و هنر، اذعان کرد: اگر رسانه های ایرانی به توانمندی هنری خود تکیه کرده و با اتکا به هنر اصیل ایرانی برنامه‌های خود را تهیه و تدوین کند، مخاطبی برای رسانه‌های غیر ایرانی و یا شبکه های ماهواره‌ای باقی نخواهد ماند.

مدرسی با بیان این که بسیاری از برنامه های خانواده در شبکه های ماهواره‌ای در کشورهای ترکیه و آمریکای جنوبی تولید می شوند، گفت: کشورهای تولیدکننده برنامه‌های خانواده امروزه با مشکلات بسیاری در حوزه خانه و خانواده مواجه هستند، بر همین اساس برنامه‌های تولید شده در این کشورها چهره خانواده را در نگاه ایرانی، لکه‌دار و بی رنگ می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید