نشست نمایندگان حامی روحانی/ اظهارات عارف، پارسایی و دیگر نمایندگان

    کد خبر :21189

نشست مشترک نمایندگان حامی دکتر روحانی بعدازظهر دوشنبه(یکم خرداد) با حضور محمد شریعتمداری رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی، مرتضی بانک، بیژن نامدار زنگنه و حسینعلی امیری و همچنین محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس و بیش از 100 نفر از نمایندگان مجلس برگزار شد.

پارسایی: ستاد رقیب می‌خواست نمایندگان حامی روحانی را وکیل‌الدوله معرفی کند

بهرام پارسایی، رئیس ستاد نمایندگان حامی روحانی در این نشست گفت: تاثیرگذاری نمایندگان بر کسی پوشیده نیست، بعد از تشکیل ستاد انتخاباتی دکتر روحانی سه نفر از نمایندگان به عنوان اعضای ستاد وی انتخاب شدند و فعالیت‌شان را آغاز کردند.

وی با بیان این‌که ستاد رقیب با همه قدرت به صحنه آمد، بیان کرد: ستاد رقیب می‌خواستند جوّی ایجاد کنند که نمایندگان حامی دکتر روحانی را وکیل‌الدوله معرفی کنند اما خوشبختانه همه نمایندگان موقعیت حساس کنونی را درک کردند و خود را مقابل مردم مسوول دانستند و با روشنگری در انتخاب مردم کمک بزرگی کردند.

پارسایی با بیان این‌که 17 نفر از نمایندگانی که می‌توانستند در تهران حضور داشته باشند به عنوان شورای مرکزی ستاد نمایندگان انتخاب شدند، تصریح کرد: نمایندگان عضو ستاد بیش از 2600 سخنرانی در اقصی‌نقاط کشور داشتند و با توجه به نگرانی‌هایی که طیف مقابل ایجاد می‌کرد اما با اثرگذاری نمایندگان و با سخنرانی‌های آن‌ها توانستیم نتیجه خوبی را دریافت کنیم.

وی با اشاره به نشست نمایندگان با روحانی در مجلس خاطرنشان کرد: در این ستاد 130 تا 140 نماینده حضور پیدا کردند و حمایت خود را از آقای روحانی را اعلام کردند.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: تک‌تک ما دین‌مان را به کشور با توجه به تکلیفی که واگذار شده بود، ادا کردیم.

پارسایی با تشکر از جهانگیری برای انصراف به‌موقع به نفع روحانی خاطرنشان کرد: از آقای سیدمحمد خاتمی، سیدحسن خمینی، آقای عارف و آقای ناطق نوری نیز برای پیام‌های حمایتی‌ و تاثیرگذاری‌شان تشکر می‌کنیم.

عارف: دولت پیگیر تعهداتش باشد

همچنین محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در این جلسه خاطرنشان کرد: این مردم بودند که در 29 اردیبهشت حماسه آفریدند و این بار حماسه سوم و گام سوم را به جای خرداد در اردیبهشت تمام کردند.

وی با بیان این‌که تنگناهای زیادی وجود داشت، اظهار کرد: نگرانی‌هایی وجود داشت که ما نتوانیم گام سوم را همانند گام دوم و اول برداریم اما خوشبختانه ما گام سوم را بهتر از گام دوم برداشتیم و باید از مردم در این زمینه تشکر کرد.

عارف با اشاره به موفقیت لیست امید در انتخابات شوراها تاکید کرد: این دفعه چند لیست جعلی به اسم گفتمان امید بود اما مردم با درک سیاسی لیست اصلی امید را انتخاب کردند.

عارف با بیان این‌که در حال حاضر مسوولیت سنگینی به عهده دولت و مجلس است، گفت: ما نمی‌توانیم مطالبات مردم را پاسخگو نباشیم. در حال حاضر مجلس هماهنگ است و دولت نیز باید مطالباتی را که مردم از خرداد 92 باقی مانده است، پاسخگو باشد.

رئیس فراکسیون امید با تاکید بر این‌که دولت باید پیگیر تعهداتی که داده است، باشد، گفت: پیگیری و اجرایی کردن تعهدات بدون هماهنگی و همدلی دولت و مجلس امکان‌پذیر نیست.

وی جوانگرایی و توجه به مطالبات زنان و جوانان را از مهمترین مطالبات مردم و همچنین نمایندگان ملت عنوان کرد و گفت: سن متوسط دولت اول به هیچ‌وجه در دولت دوم مورد قبول نیست و دولت باید در دولت دوم جوانگرایی را مورد توجه قرار دهد.

عارف گفت: ما باید مطالبات مردم را پاسخگو باشیم که گام چهارم را که انتخابات سال 98 است را موثرتر برداریم.

علی نجفی خوشرودی، نماینده بابل در این نشست گفت: علی‌رغم این‌که یکی از استان‌های کشور که وضعیتش نامطلوب ارزیابی شده بود، مازندران بود اما مردم مازندران با میانگین حدود 63 درصد رای به آقای روحانی توانستند حماسه بزرگی را بیافرینند.

وی با بیان این‌که بابل یکی از نقاط اصلی اصولگرایان در استان مازندران است، اظهار داشت: مردم بابل مشارکت 83 درصدی در انتخابات داشتند.

مسعود گودرزی نماینده ممسنی نیز در این نشست گفت: در یک روستای شهرستان ممسنی 835 رای به صندوق ریخته شد و این 835 رای تماماً با آقای روحانی بود.

وی تاکید کرد: ما باید از این پس پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.

بهروز نعمتی نماینده مردم تهران نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از ستاد مرکزی اصولگرایان حامی روحانی، افزود: این ستاد در همه شهرستان‌ها تشکیل شد و خوشبختانه ساماندهی خوبی در این بخش داشتیم.

وی تصریح کرد: ما چهار الی پنج کار عملیاتی را به کمک دولت و مجلس باید انجام دهیم و در این زمینه نیاز به وحدت و همدلی داریم.

همچنین عبدالکریم حسین‌زاده رئیس ستاد اقوام و مذاهب دکتر روحانی که در این نشست مدیریت جلسه را برعهده داشت با تشکر از دکتر عارف گفت: از آقای عارف که انسجام ملی را در اخذ رای داشتند تشکر می‌کنیم.

وی با بیان این‌که زنگنه دیپلماسی نفتی را در کشور زنده کرده است، گفت: آقای زنگنه با تدبیر و عقلانیت دیپلماسی نفتی ما را باز گردانده‌اند و همین جای تشکر دارد.

همچنین وی در ادامه با تشکر از شریعتمداری تصریح کرد: ستاد مرکزی دکتر روحانی ستاد پاکی بود و توانست مقابل مسائل غیراخلاقی‌ای که رقیب ایجاد می‌کرد، بایستد.

وی همچنین با تاکید بر این‌که نمی‌توان زحمات نمایندگان را نادیده گرفت، گفت: تمامی نمایندگان در استان‌ها و شهرستان‌ها صاحبان ستادهای دکتر روحانی بودند و تلاش‌های آنها فوق‌العاده بود.

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران نیز با تاکید بر این‌که در حال حاضر توپ در زمین ماست، گفت: ما باید در کشور شغل ایجاد کنیم و به تولید کمک کنیم. قطعا باید یک تیم اقتصادی مشترک در این زمینه ایجاد شود و دولت باید فکری به حال تیم اقتصادی‌اش و رفع ضعف‌های آن‌ها در دوره بعد کند.

جلال میرزایی نماینده ایلام نیز در این نشست تاکید کرد: ما باید حواسمان باشد که فضاسازی‌ها باعث نشود رای مردم برای تداوم تغییر به حاشیه برود.

همچنین محمدنعیم امینی‌فر نماینده مردم ایرانشهر تصریح کرد: همواره رای قومیت‌ها و مذاهب به طرف اصلاحات بوده است ولی ما امسال مشکل بزرگی در جهت اقناع افراد داشتیم که خوشبختانه در نهایت جو به نفع آقای روحانی شد.

وی انتصاب عبدالکریم حسین‌زاده به عنوان رئیس ستاد اقوام روحانی را حرکت خوب دولت و پیام مثبت برای اقوام عنوان کرد و گفت: امیدواریم این پیام توسعه یابد.

همچنین پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران گفت: علی‌رغم ناملایماتی که مردم خوزستان در این مدت کشیدند اما رای مردم خوزستان به دولت آقای روحانی در این دور دوبرابر شده بود و ما این را به پای نجابت مردم خوزستان می‌گذاریم.

همچنین اردشیر نوریان نماینده شهرکرد در این نشست خاطرنشان کرد: ما چک سفیدامضاء به دولت نداده‌ایم و دولت باید از همین امروز فکری به حال مدیران ناتوان خود بکند.

رمضانعلی سبحانی‌فرد نماینده مردم سبزوار نیز در این نشست خاطرنشان کرد: کارت‌های هدیه، کارت سفر، کت و شلوار و برخی تهدیدها در طول تبلیغات انتخابات وضعیت استان خراسان را عجیب کرده بود اما با توجه به تمام این سختی‌ها مردم خراسان در روز آخر موجی ایجاد کردند و انرژی‌ای را به جامعه دادند. ما از دولت می‌خواهیم که خراسان را فراموش نکند.

عبدالحمید خدری، نماینده بوشهر نیز در این نشست اظهار کرد: در این انتخابات ما حتی شاهد بودیم که در استان بوشهر اصلاح‌طلبان حامی رییسی شکل گرفت!

وی افزود: ما نمایندگان در این انتخابات خود را هزینه کردیم اما عقد اخوت با دولت نمی‌بندیم و وظیفه نمایندگی به قوت خود باقی است.

عبدالرضا هاشم‌زایی رئیس سنی مجلس نیز خاطرنشان کرد: ما هم به دنبال منافع ایدیولوژیک هستیم ولی آن را به منافع ملی پیوند می‌زنیم.

وی در ادامه از اصولگرایان معتدل خواست اتحاد خود را با لیست امید حفظ کنند.

حیدرعلی عابدی نیز در این نشست خواستار تقدیر از فعالیت‌های فعالان استانی ستادهای دکتر روحانی شد.

پروانه مافی نماینده مردم تهران نیز اجرای برنامه ششم و برجام از سوی دولت را از مطالبات اصلی مردم عنوان کرد و گفت: این کار نیاز به جهت‌گیری دارد.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم سیاست مشترک و واحدی باید در دولت وجود داشته باشد چراکه مردم شفافیت می‌خواهند.

فاطمه سعیدی نماینده مردم تهران نیز با اشاره به گفت‌وگوی تلویزیونی دکتر روحانی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم خاطرنشان کرد: دکتر روحانی در نطق پیروزی از سیدمحمد خاتمی و مرحوم هاشمی یاد کرد و نشان داد با مردم می‌ماند.

وی افزود: ما نمایندگان در کنار مردم، مطالبه‌گر وعده‌های رییس‌جمهور هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید