از مشهد دودزده تا پیگیری برف زیرکولر گازی

    کد خبر :211684

بالاخره انتظارها برای آمدن زمستان تمام شد و آخرین فصل سال با بیش از یک ماه تاخیر روی سفیدش را به مردم تهران و دستکم 20 استان دیگر نشان داد؛ برفی که از دیشب شروع به باریدن کرد حداقل تا چهارشنبه مهمان ایرانیانی خواهد بود که می رفت تا امسال کم بارش‌ترین سال در نیم قرن اخیر را پشت سربگذارند.

به گزارش ایسنا، از صبح روز شنبه بود که باران آرام آرام در تهران شروع به باریدن گرفت، همزمان در ارتفاعات تهران و چند شهرستان دیگر نیز برف شروع به باریدن کرده بود. عصر همان روز بارش باران جای خودش را به بارش برف داد و در کمتر از یک ساعت تمام نقاط تهران سفیدپوش شد.

بارش برف که باعث شادی تهرانی‌ها و بسیاری دیگر از ساکنان شهرهای دیگر شده بود، با استقبال زیاد کاربران فضای مجازی هم روبه رو شد. شمار زیادی از کاربران با انتشار تصاویری از برف در صفحه اینستاگرام خود از آمدن برف ابراز خرسندی کردند و این تصاویر به حدی بود که توئیتی با این عنوان که باید با زنجیرچرخ به اینستاگرام رفت بارها در توئیتر ریتوئیت شد.

در ادامه واکنش برخی کاربران در توئیتر و اینستاگرام به بارش برف، کاربرانی که در میانشان برخی مسئولان هم حضور دارند و علاوه بر شادمانی از بارش برف به برخی مسائل اجتماعی، اخلاقی و شهروندی هم در این زمینه اشاره کرده‌اند.

محمدعلی نجفی، شهردار تهران هم که به تازگی به توئیتر آمده است در توئیتی که حواشی زیادی داشت نوشت:‌ از #شهروندان خوب #تهرانی بخصوص #جوانان و دانش‌آموزان دبیرستانی دعوت می‌کنم از چند ساعت دیگر و با گرم‌تر شدن هوا، در کنار ماموران #شهرداری به سبک تر شدن بار شاخه‌های #درختان از برف به آرامی و دقت کمک کنند.

هدیه کیمیایی با انتشار دو تصویر از برف بازی مردم مقابل تئاتر شهر در توئیترش نوشت:”انگارنه‌ انگار که این #تهران برفی تا دیروز داشت همه را تو آلودگی می‌کشت، حالا همه رو عاشق خودش کرده.”

امین خسروشاهی، عکاس مطبوعاتی که ساکن مشهد است در توئیتی نوشت: “در #برف امروز لذت ببرید و کِیف کنید اما اسراف و زیاده روی نکنید. صدای مارا از #مشهد دودزده و خشک و سرد و خاکستری می‌شنوید.

حسین نوروزی، دیگر کاربر توئیتر هم با کنایه به فراخوان مطرح شده برای تکاندن درختان که عمدتا در فضای مجازی به چشم میخورد، نوشت: “برم تو اینستاگرام برفا رو از رو درختا بتکونم.”

علی حق‌شناس کاربر توئیتر هم به فراخوان شهردار تهران برای تکاندن شاخه درختان واکنش نشان داد و نوشت: “با پسرم رفتیم ودرختان پوشیده از #برف را #تکاندیم ،ما در #تهران مهمان نیستیم. #شهروند این شهر هستیم. این تصور که ما مهمانیم و مسئولان میزبان، پس لازم نیست ما دست به سیاه وسفید بزنیم را کنار بگذاریم. ضعف‌های #شهرداری را قبول دارم، اما با توئیت #نجفی هم موافقم.

نوید برهانزایی، شهروند خبرنگار اهل سیستان و بلوچستان اما با رویکردی متفاوت درباره برف در توئیتر خود نوشته است:‌”در بعضی از نقاط کشور الان برف و بورانه اما اینجا در چابهار الان ما کولر گازی روشن کردیم.”

سیناقنبرپور، روزنامه‌نگار نیز در توئیتی انتقادی نوشت:‌”مسئولان ما عشق #غافلگیر شدن و سورپرایز شدن دارند ؛ نه پیش بینی هواشناسی نه هشدار نه برنامه ریزی؛ حداقل مثل هر زمستان دیگری درختان را هرس می‌کردید.

ابوالفضل نسایی، تصویری منتشر کرد که چندین مرد را سوار بر قسمت بار وانتی در روز برفی نشان می‌داد و نوشت: ” امروز وقتی راننده تاکسی ها همه دنبال مسافر دربستی بودند یه وانتی مردم سوار می‌کرد و میرسوندشون به مقصدش دمش گرم.

معصومه ناصری، از کاربران توئیتر هم دو تصویر از بارش برف در واشنگتن را منتشر کرد و نوشت: در واشنگتن هر سال دست کم دوبرف سنگین می‌بارد. فردای شب برفی فقط در چند خیابان‌ اصلی راه باز می‌شود. شهروندان موظفند برف پیاده‌روی جلوی خانه‌شان را پارو کنند. در واشنگتن بر اساس قانون اگر برف پیاده‌روی مقابل خانه‌تان را پارو نکنید جریمه می‌شوید. خانه‌های شخصی ۲۵ دلار ساختمان‌های تجاری ۱۵۰ دلار.

مهدی قدیمی روزنامه‌نگار هم با انتشار تصویری از بلوار کشاورز تهران در برف در توئیترش نوشت: یعنی این شهر جایی بهتر از #بلوارکشاورز هم داره؟ من که با چهارفصلش زندگی می‌کنم.

هومن خشندیش هم در حساب توئیترش نوشت: امشب #کارتن‌خواب ها را دریابید. اماکن عمومی مانند سالن های ورزشی و مساجد امشب باید برای کارتن خوابها باز باشه.

اکرم شریفی هم با انتشار تصویری از یک بی‌خانمان نوشت: توی این هوای سرد فکر بی خانمان‌ها هم باشیم.

نجمه رحمتی هم نوشت:‌خداروشکر دلیل دیگه ای هم بغیر از آلودگی هوا توی این زمستونی باعث شد مدارس تعطیل بشن.

بردیا موسوی هم در توئیترش نوشت: امروز را باید به خاطر درختان بلوار کشاورز عزای عمومی علم مدیریت اعلام کرد.

علی احمدنیا به کارگران شهرداری اشاره کرد و برایشان اینطور توئیت کرد: فراموش نکنیم در این هوای برفی در جای گرم نشسته‌ایم و خدا را برای این نعمت الهی شکر می‌کنیم هستند کسانی از پرسنل زحمت کش شهرداری که برای آسایش دیگر همشهری ها تلاش می‌کنند و اتفاقا حقوق چندانی هم دریافت نمی‌کنند.

بهار آذر هم در توئیترش نوشت:‌گنجشکها و گربه‌ها و سگ‌های خیابون ما که دارن دربه‌در دنبال غذا می‌گردن. سمت خیابون شما چطور؟.

کاظم عقلمند هم در صفحه اینستاگرامش نوشت: کسانی که ماشین دارند، در روزهای برفی عابران پیاده را سوار کنند تا آنها هم زودتر به مقصد خود برسند.

مطهره حیدری از اینستاگرامرهای فعال نیز نوشت:‌ما مدفون شدگان در برف هستیم که نتوانستیم به سرکارخود برسیم اما در تلاشیم تا از آب و هوا لذا ببریم.

بهناز غفاری از فعالان رسانه‌ای هم در اینستاگرام خود با انتشار شعری از احمد شاملو نوشت: برف‌نو سلام.

در یکی از صفحات اینستاگرام هم با انتشار تصویری نوشته شده است: “اگر من بچه مدرسه‌ای بودم، 70 متر هم برف آمده بود، مدارس تعطیل نمی‌شد.

در فضای مجازی هشتگ‌های #برف و #برف_تهران بیشترین استفاده را داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید