تخم‌مرغ وارداتی تا کی ارزان است؟

    کد خبر :211598

طبق مصوبه هیات وزیران قرار است که حقوق ورودی تخم‌مرغ خوراکی تا تاریخ ۲۹ اسفندماه سال جاری به میزان پنج درصد باشد.
در ماه‌های گذشته به واسطه بیماری‌ آنفلوآنزای طیور و حذف 40 درصد از گله‌های مرغ تخم‌گذار از رده تولید، قیمت تخم مرغ در بازار افزایش قابل توجهی داشته است، بر همین اساس هیات وزیران در جلسات خود پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی را به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد و قرار شد حقوق ورودی تخم‌مرغ خوراکی تا پایان اسفندماه مطابق تعرفه پنج درصدی باشد.

به گزارش ایسنا، البته مهلت ثبت سفارش تا پایان اسفندماه بوده و برای ترخیص محموله‌های وارداتی تخم ‌مرغ خوراکی با تعرفه پنج درصد حداکثر تا تاریخ ۳۱ فروردین‌ماه سال آینده زمان در نظر گرفته شده است.

مردادماه سال جاری نیز گمرک ایران اعلام کرده بود تعرفه واردات تخم مرغ تا آذرماه امسال به میزان پنج درصد خواهد بود، چراکه در آن دوره زمانی اعلام شده بود تخم مرغ در ماه‌های اخیر با افزایش همراه بود و نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

براین اساس طبق تصمیمات اخذ شده از سوی ستاد تنظیم بازار در آن دوره مصوب شد برای بهبود وضعیت بازار واردات تخم‌ مرغ با تعرفه‌ای کمتر صورت گیرد، اما پس از آذرماه و با پایان یافتن این وضعیت شاهد گرانی مجدد این کالا در بازار بودیم که پس از شرایط پیش آمده بار دیگر در جلسات هیات وزیران قرار بر آن شد که تعرفه واردات این بخش به پنج درصد بازگردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید