جان کری: ترامپ تا یک سال دیگر در کاخ سفید نیست

    کد خبر :211524

بر اساس این ادعا، کری در دیدار با “حسین آقا” نماینده محمود عباس در لندن به او گفته که ترامپ تا یک سال دیگر در کاخ سفید نخواهد بود و به همین خاطر ابومازن نباید در برابر فشارهای او کوتاه بیاید.

رسانه های اسراییلی مدعی شدند “جان کری” وزیر امور خارجه سابق آمریکا در دیدار با نماینده “محمود عباس” رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی به او وعده داده که ترامپ تا یک سال دیگر در کاخ سفید نخواهد ماند.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت آمریکایی “بریت بارت نیوز”، کری اخیرا در دیدار با “حسین آقا” نماینده محمود عباس در مذاکرات صلح به این نماینده فلسطینی گفته به “ابومازن” پیام او را برساند.

بر اساس این گزارش که نخستین بار از سوی روزنامه “معاریو” اسراییل منتشر شده، کری به نماینده عباس گفته که به او بگوید: “به هیچ وجه در برابر خواست‌ها و فشارهای ترامپ درباره روند صلح با اسراییل کوتاه نیاید و برای خود زمان بخرد چون به نظر او ترامپ تا یک سال دیگر در کاخ سفید نخواهد ماند.”

رسانه‌های محافظه کار و حامی ترامپ در آمریکا این اقدام جان کری را اخلال مکرر او در روند سیاست خارجی دولت جدید آمریکا دانسته اند.

بر اساس گزارش ” بریت بارت نیوز” – که وب سایتی حامی ترامپ است – وزارت امور خارجه آمریکا و سخنگویان محمود عباس به پرسش این وب سایت درباره صحت اظهارات جنجالی کری در ملاقات با نماینده محمود عباس پاسخی نداده اند.

“مت بروکس” رییس ائتلاف یهودیان جمهوریخواه آمریکا با انتقاد از اظهارات کری گفته است: “جان کری خود زمانی که 4 سال وزیر امور خارجه بود در روند ایجاد صلح بین فلسطین و اسراییل شکست خورد حالا او می خواهد بار دیگر روش شکست خورده خود را پیاده کند روشی که اکثریت مردم آمریکا در انتخابات نوامبر 2016 با انتخاب ترامپ، آن را رد کردند.”

او افزوده است: “جان کری دیگر نماینده مردم آمریکا نیست و این قبیل اظهارات و کارهای او موازی‌کاری در سیاست خارجی و ایجاد اخلال در آن است که امکان موفقیت روند صلح را تصعیف می‌کند. مردم آمریکا به خاطر این به ترامپ رای دادند که او وعده دنبال نکردن سیاست های شکست خورده امثال کری را داده بود.”

با این حال “نیوت گینگریچ” رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به صحت این اتهام علیه کری ابراز تردید کرده و گفته است:” من بعید می دانم جان کری به عنوان یک وزیر سابق و یک سناتور کهنه کار چنین اظهارات غیرمسئولانه و غیر میهن‌پرستانه گفته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید