آقای مؤدب فوتبال می‌تواند ناجی زردها باشد/ ال‌کلاسیکوی ایرانی نقطه عطفی برای سپاهان

  • ورزشی
  • شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ۱۶:۵۰
    کد خبر :211040

منصور ابراهیم‌زاده درحالی قرار است هدایت سپاهان را بر عهده بگیرد که در بین گزینه‌های موجود خیرالموجودین بود و هیچ سرمربی داخلی در تراز او وجود نداشت و به خدمت گرفتن یک سرمربی خارجی هم باتوجه به هزینه‌های بالا یک ریسک بزرگ بود.

باشگاه سپاهان پس از مطرح شدن نام‌های کوچک و بزرگ ایرانی و خارجی سرانجام هدایت تیمش را برای 9 بازی باقی‌مانده به منصور ابراهیم‌زاده سپرد.

طلایی‌پوشان که دو فصلی هست از جرگه مدعیان خارج شده‌‍‌اند، در ادامه امیدوارند تا در جدول از میان تیم‌های بیگانه که در کنارشان قرار گرفته‌اند به سرعت عبور کنند.

پرافتخارترین تیم لیگ برتر که در فصل گذشته زمانی‌که با عبدالله ویسی قطع همکاری کرد، زلاتکو کرانچار سرمربی نام‌آشنا و خوش سابقه را به خدمت گرفت و او در 6 بازی پایان فصل عملکردی شبیه به معجزه داشت و موفق شد از 6 بازی 5 بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد.

* همه امیدوار به تیم رویایی پیش از شروع فصل

همین نتایج مدیران سپاهان را برآن داشت تا با تزریق بودجه‌ای مناسب تیم رویایی کرانچار را بسازنند و منتظر بازگشت سپاهان طلایی به جایگاه اصلی باشند؛ همه چیز پیش از فصل خوب پیش رفت و بازیکنان بزرگی هم جذب سپاهان شدند و در ادامه نیز علی کریمی ملی‌پوش به این تیم اضافه شد.

اما شرایط آن طور که همه چشم‌انتظار آن بودند رقم نخورد و سپاهان حتی با 6 بازی پایانی فصل قبل هم فاصله داشت؛ در هفته‌های ابتدایی عدم نتیجه‌گیری طبیعی بود و کسی هم انتظار معجزه نداشت و همه به کرانچار و شاگردانش وقت دادند تا ‌آن‌ها به شرایط ایده‌آل برسند اما کسب نتایج سینوسی زنگ خطر را به صدا درآورد.

همه کارشناسان معتقد بودند کرانچار و شاگردانش می‌توانند خوب شوند و پیروزی‌های پی در پی کسب کنند و برای همین تا نیم‌فصل به او فرصت دادند؛ سپاهان نیم‌فصل دوم را با چند تغییر آغاز کرد اما روند همان روند بود و نتایج همان نتایج سینوسی که دیگر این بار صدای استاندار اصفهان را هم درآورد.

* معادله مجهولی به نام عدم نتیجه‌گیری

پس از 20 هفته فرصت دادن به زلاتکو کرانچار، سرانجام باشگاه که این فصل در هزینه‌ کردن ابایی نداشت و تیم هم مشکلی نداشت، قید همکاری با سرمربی کراوات خود را زد.

این در حالی بود که کرانچار تیم پیش از فصل تیم را خودش بسته بود و سابقه کرانچار هم برای همگان مشخص بود، از سوی باشگاه هم هیچ مانع و مشکلی نبود و در این هفته‌ها هیچ کدام از بازیکنان یا اعضای کادرفنی از کسری بودجه و یا مشکلات مالی و یا هرمشکلی دیگری گلایه نکرده بودند اما نتیجه نگرفتن سپاهان تبدیل به یک معادله مجهول شده بود.

بالاخره کرانچار از قید مابقی قراردادش زد و پول 20 بازی را دریافت و از سپاهان خداحافظی کرد تا در پی استعفای محسن طاهری مدیرعامل این باشگاه، کمیته فنی و هیأت مدیره برای جذب سرمربی تشکیل جلسه بدهد تا بروی منصور ابراهیم‌زاده به اجتماع برسند.

*آقای مؤدب فوتبال اصفهان می‌تواند ناجی زردها باشد

ابراهیم‌زاده آقای مؤدب و با دانش ورزش اصفهان که خود از خانواده سپاهان محسوب می‌شود و راه سرمربی‌گری را از نصف‌جهان آغاز کرد، در دو فصل آخر عملکرد ورزشی‌اش نتایج درخشانی نداشت اما همیشه جزو خوب‌های ایران بوده و به همین خاطر در بین گزینه‌های موجود هیأت مدیره و کمیته فنی خیرالموجودین بود.

ابراهیم‌زاده بین همه گزینه‌های داخلی مطرح شده عملکرد قابل دفاع‌تری داشت و سرمربیان خارجی نیز یا مطالبه مبالغ بسیار بالا داشتند که در این شرایط یک ریسک بسیار بزرگ بود و یا سابقه خوبی نداشتند و اساسا در کوران همه لیگ‌های مطرح دنیا پیدا کردن یک سرمربی خوب چه داخلی چه خارجی کاری دشوار به نظر می‌آید.

*ال‌کلاسیکوی ایرانی نقطه عطفی برای سپاهان

از سوی دیگر ابراهیم‌زاده ارتباط خوبی با کریم قنبری و علی لسان‌فولادی دارد که به تازگی به سپاهان پیوستند و می‌توانند ابراهیم‌زاده را خیلی زود با شرایط لیگ برتر و سپاهان آگاه کنند.

سپاهان در آستانه یک دیدار حساسی حیثیتی قرار دارد؛ دیداری که به ال‌کلاسیکوی ایران معرفی است و تقابل سپاهان و پرسپولیس هم به واسطه حواشی و هم به واسطه نتایج رقم خورده بین دو تیم همیشه از جذاب‌ترین و پرحاشیه‌ترین دیدارهای لیگ برتر بوده است و دو تیم این بار باید در شرایطی کاملا متفاوت با یکدگیر رقابت کنند.

دیداری که با توجه به اهمیت آن برای هواداران دو تیم خصوصا برای سپاهانی‌های دو آتیشه و انگیزه بالای بازیکنان دو تیم برای ارائه یک بازی مهیج، می‌تواند با یک نتیجه خوب نقطه عطفی برای شروع روند خوب طلایی‌پوشان باشد.

به گزارش فارس ، البته سپاهانی که این روزها مشابه خیلی از تیم‌های بزرگی که گاهی در نتیجه‌گیری دچار تزلزل می‌شوند در حال تلاش برای فرار از منطقه سقوط قرار دارد، به شدت به حمایت هوادارانش نیاز دارد و این تیم درحال حاضر تنها و تنها به آرامش نیاز دارد تا بازیکنان بزرگ این تیم بتوانند عملکرد همیشگی خودشان را ارائه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید