نشست بررسی پیشرفت فناوری و تاثیر آن در آینده زندگی بشر برگزار می شود

    کد خبر :210995

نشست پیشرفت تکنولوژی های اطلاعاتی و تاثیر آن در آینده زندگی بشر با محوریت هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، برگزار می شود.

تاثیر علم و تکنولوژی در حال و آینده کسب وکارها، تحول تکنولوژی در زندگی بشر و حضور هوش مصنوعی به عنوان قدرت آینده جهان در نشستی بررسی می شود.

در این نشست کاربردهای 13 تکنولوژی از جمله هوش مصنوعی، بلاک چین، اینترنت اشیا، چاپ 3 بعدی، ارز دیجیتال، سیستم های اتوماسیون و نانوتکنولوژی که زندگی بشر و کسب وکارها در صنایع مختلف را برمی گیرد مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.
حمیدرضا خلعتبری کارشناس فناوری اطلاعات درباره لزوم برگزاری این نشست علمی با اشاره به تغییر مسیر حرکت بشر و لزوم برنامه ریزی برای آینده بر پایه تکنولوژی های اطلاعاتی گفت: روند پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان به قدری سریع است که تجربیات و دانش گذشته و حتی حال، برای تصمیم گیری در مورد آینده چندان کاربرد ندارد.
وی با بیان اینکه حجم علم و تکنولوژی ایجاد شده توسط بشر در مدت 4 هزار سال گذشته تا سال 2000 میلادی در مقایسه با حجم تولید شده علم بعد از سال 2000، ناچیز است، افزود: پیش بینی ها بر اساس آمار و تحقیقات موسسات معتبر جهانی نشان می دهد تا 50 سال آینده تکنولوژی بشر میلیاردها برابر نسبت به امروز خواهد بود و شاید باور چنین سرعت و روند افزایش تکنولوژی فراتر از قدرت تصور و درک ما باشد.
خلعتبری با بیان اینکه آغاز عصر دوم فناوری اطلاعات بر پایه هوش مصنوعی است که بزرگترین تحول تاریخ بشر در تمامی قرون را رقم می زند، تاکید کرد: ایجاد و توسعه فناوری پردازش داده ها مبتنی بر هوش مصنوعی اساس و عامل اصلی سرعت بالای علم و تکنولوژی در حال و آینده است.
این کارشناس اضافه کرد: روند و توانایی یادگیری ماشین بر اساس هوش مصنوعی در آینده نه چندان دور، جایگزین بسیاری از مشاغل و کسب وکارهایی خواهد شد که عمدتا توسط انسان ها انجام می پذیرد.
به گفته وی، اتوماسیون و توانایی تصمیم گیری مبتنی بر آنالیز، حجم بسیار بالای داده ها و اطلاعات، کاهش اشتباه و افزایش بهره وری را به دنبال دارد و به زودی شاهد خواهیم بود که بسیاری از مشاغل توسط ربات ها انجام شود.
خلعتبری با بیان اینکه هوش مصنوعی در کمتر از 30 سال آینده از جمع هوش تمامی انسانهای روی کره زمین هوشمند تر خواهد بود تصریح کرد: با این وجود بسیاری از مشاغل، دیگر وجود خارجی نخواهند داشت و بسیاری از توانمندی هایی که وجه تمایز بشر به عنوان هوشمندترین موجود روی زمین با سایر موجودات است مفهوم خود را از دست خواهد داد.

به گزارش فارس، نشست بررسی پیشرفت فناوری و تاثیر آن در آینده زندگی بشر با همکاری انجمن بهینه سازی مصرف انرژی، ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و مجمع تشکل های دانش بنیان 8 بهمن ماه برگزار خواهد شد و مخاطبان آن را مدیران جوان سازمان های دولتی و غیردولتی تشکیل می دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید