سردار سنایی‌راد: تشریح پشت پرده ناآرامی های اخیر/ «منافقین» سرحلقه اغتشاشات بودند

    کد خبر :210860

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه «طرح‌های آمریکایی» و «پول‌های سعودی» موجب سازماندهی اغتشاشگران شد، گفت: منافقین سرحلقه اصلی اغتشاشات بودند.
سردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی سپاه در جمع نمازگزاران و بسیجیان مسجد جامع غدیرخم با تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از هموطنان کشورمان در حادثه نفتکش «سانچی» اظهار داشت: کارکنان این نفتکش به نوعی برای کشور جهاد اقتصادی انجام می‌دادند.

به گزارش مهر، وی درباره اغتشاشات اخیر اظهار داشت: آنچه که مقام معظم رهبری شیطنت طلبی و آتش افروزی نامیدند، دارای دو لایه است. نخست اعتراضات اجتماعی که اعتراضات به حقی است و باید شنیده شود، اما گاهی هم بهانه جویی است و باید پاسخ منطقی به آن داده شود؛ این در حالی است که تقریبا در همه کشورهایی که دموکراسی دارند اعتراضات را اجازه بروز و ظهور می‌دهند و وجود دارد به عنوان مثال در جریان ناآرامی‌هایی که شب کریسمس در فرانسه روی داد تعداد یک هزار دستگاه اتوبوس به آتش کشیده شد.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: اما تفاوتی که نا آرامی‌ها در دیگر کشورها با کشور ما دارد در این است که عناصر بیگانه وارد چنین اعتراض‌هایی نمی‌شوند تا اعتراضات را به سمت و سوی براندازی سوق دهند یا آمریکایی‌ها در خصوص دیگر کشورها به دنبال بردن این موضوع به شورای امنیت نیستند؛ در این رابطه فرانسوی‌ها نیز با طرح چنین موضوعی در شورای امنیت مخالف بودند، زیرا چنانچه این موضوع رایج شود، دست دولتمردان فرانسوی هم به اصطلاح «زیر سنگ» خواهد بود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در آمریکا سالانه ۸۰۰ نفر از معترضین به سیاست‌های دولتمردان این کشور توسط پلیس کشته می‌شوند؛ بنابراین چنانچه اعتراضات شکل اجتماعی داشته باشد، معمول است که می‌بایست با آن به صورت منطقی برخورد شود.

سردار سنایی تصریح کرد: بنابراین اعتراض اگر دیده نشود تبدیل به شورش می‌شود؛ به عبارت دیگر اعتراض برآمده از نارضایتی است پس اگر با احساس محرومیت توام شود، منجر به آشوب می‌شود؛ در این رابطه دو نوع اعتراض سرد و گرم داریم.

وی با بیان اینکه اعتراضاتی که در روزهای اخیر روی داد اعتراض گرم بود، ادامه داد: زیرا موتور نیروی انتظامی را به آتش کشیدند، شیشه حوزه‌های علمیه را در ابهر و زنجان شکستند، در اراک سرباز نیروی انتظامی را داخل کیوسک انداختند و بعد آن جا را به آتش کشیدند که خوشبختانه سرباز مورد اشاره به موقع از پنجره خارج شد. همچنین به سمت یکی از پاسدارها با سلاح شکاری شلیک کردند و او را به شهادت رساندند یا با «آجر» به صورت یکی از پرسنل نیروی انتظامی زدند و فرد مورد اشاره بعد از چند روز که در کما بود، به شهادت رسید.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به اینکه تقابل سرد، تقابل هنجاری است یعنی ارزش‌های شما را می‌بیند و به آن‌ها «دهن کجی» می‌کند ، تصریح کرد: توقع و انتظارات یکی از عوامل نارضایتی است؛ به عنوان مثال اینکه در مناطق یک تا سه شهرداری تهران میزان طلاق بیشتر از سایر مناطق دیده می‌شود به دلیل وجود همین عامل است؛ البته از جمله عوامل افزایش توقعات در جامعه می‌توان به تحولات اجتماعی همچون افزایش سطح سواد و شهرنشینی هم اشاره کرد.

وی در ادامه بیان داشت: ۸۰ درصد دستگیرشدگان زیر ۳۰ سال سن دارند البته همه دستگیرشدگان ضد انقلاب نیستند به نحوی که ۵۲ درصد این دستگیرشدگان فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند، اما همین افراد هم توقع داشتند استخدام دولتی شوند.

سردار سنایی اظهار داشت: بدین ترتیب می‌توان گفت که از جمله عوامل ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی اخیر، عامل اقتصادی است، زیرا اولین اعتراض‌ها که در مشهد روی داد منشاء اقتصادی داشت، اما بعد عده‌ای داخل این‌ها شدند و شعارها را به سمت هنجارشکنی بردند.

وی سپس با اشاره به اینکه تبعیض و بی عدالتی هم تولید پرخاشگری می‌کند، گفت: منازعات سیاسی، عوامل تبلیغی و رسانه‌ای، عوامل فرهنگی اعم از تهاجم فرهنگی و غفلت خودی‌ها، نحوه تنظیم و اعلام بودجه سال ۹۷، از دیگر عوامل تولید پرخاشگری هستند.

معاون سیاسی سپاه با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها به دنبال شکاف در بین مردم و حاکمیت هستند، عنوان کرد: آمریکایی‌ها در موضوع برجام از یک طرف در مردم امید کاذب ایجاد می‌کنند و از طرف دیگر تمام ابزارها را برای تشدید تحریم‌ها به کار می‌گیرند و حتی در مسائل منطقه‌ای به همراه آل سعود به شدت از دست ما ناراحت هستند.

وی افزود: آن‌ها به این دلیل از عملکرد ایران در منطقه ناراحت هستند، چون جمهوری اسلامی ایران یک تهدید مسلم را به فرصت تبدیل کرد و دیگر اینکه توانست در منطقه موازنه قوا ایجاد کند؛ آمریکایی‌ها و سعودی‌ها طرح منطقه‌ای داشتند و حتی ترکیه و قطر را هم به کار گرفتند، اما اکنون ترکیه کنار ما سر میز مذاکره می‌نشیند.

سردار سنایی ادامه داد: امروز در سوریه عمق منطقه‌ای داریم و این هم در نبرد سخت و هم در نبرد نرم میسر شده است؛ اقداماتی که داعشی‌ها در سوریه انجام دادند موجب شده تا مردم این کشور بواسطه خدمات انسان دوستانه‌ای که در سوریه ارایه می‌کنیم علی رغم حس ناسیونالیستی که دارند به ایرانی‌ها عشق ورزند و حتی برای ایرانی‌ها از واژه «اصدقاء» به معنی «مردمان صدیق و راستگو» استفاده کنند.

وی گفت: این موضوع باعث شده تا دشمنان منطقه‌ای به شدت از ایرانی‌ها ناراحت باشند به نحوی که بن سلمان ولیعهد عربستان که کپی صدام است در مصاحبه‌ای اعلام کرد به دنبال این هستیم تا ناآرامی‌ها را به داخل ایران بکشیم؛ ترکی فیصل از مسئولان سابق سرویس جاسوسی آل سعود هم در سال ۲۰۱۶ در همایش سازمان منافقین در پاریس اعلام کرد که به دنبال سقوط حکومت آخوندی به کمک همه شما (منافقین) هستیم حتی چند ماه پیش هم در جمع صهیونیست‌ها در نیویورک اعلام کرد با کمک آمریکایی‌ها به دنبال سقوط جمهوری اسلامی هستیم.

معاون سیاسی سپاه افزود: لذا لایه دوم این اقدام، براندازی است؛ در چنین شرایطی کسانی که در صحنه حضور دارند معترض نیستند، زیرا این‌ها کسانی هستند که ذیل طرح‌های آمریکایی و پول‌های سعودی سازماندهی شدند و با الهام از داعش گروه‌هایی را در شهرهای مختلف تشکیل دادند.

وی یادآور شد: نقشه آن‌ها این بود که آشوب از پیرامون به مرکز منتقل شود، چون معتقدند بواسطه اتفاق‌هایی که در گذشته در مرکز و کلان شهرها روی داده نیروهای امنیتی و دفاعی ایران برای مقابله با اقدامات آشوبگرانه آن‌ها آموزش دیدند و مهارت کسب کردند، اما در شهرستان‌ها تحریک پذیری مردم بسیار بالا است و نیروهای امنیتی و انتظامی هم حضور کم رنگی دارند لذا می‌توان مدل سوریه را با رفع معایب در اینجا اجرا کرد.

سردار سنایی همچنین عنوان کرد: بر این اساس شدیدترین درگیری‌ها در تویسرکان روی می‌دهد و چند نفر هم کشته شدند از جمله دو نفر که در حمله به زندان کشته می‌شوند که هنوز شناسایی نشده‌اند، چون لیدر و تحریک کننده‌های اعتراضات در این شهر از منافقین هستند و از شهرهای دیگر آمدند تا شناسایی نشوند و کسانی دستگیر شدند که از بعد عملیات مرصاد تحت تعقیب بودند.

وی بیان داشت: ۸۰ درصد کسانی که دستگیر شدند زیر ۳۰ سال سن دارند و در این میان تعدادی هم خانم بازداشت شدند که میانسال هستند؛ در دهه ۶۰ هم آن‌هایی که اعتراضات خیابانی سازمان منافقین را رهبری می‌کردند، بیشتر خانم‌ها بودند و اکنون نیز حلقه اصلی تحریک و شروع خانم‌ها بودند به عنوان مثال چهار نفر از این خانم‌ها ایلام را به آشوب کشیدند و بعد از دستگیری این افراد مشخص شد هیچ کدام آن‌ها ایلامی نبودند.

معاون سیاسی سپاه گفت: به همین ترتیب آن‌هایی که از کرج بودند در کرمانشاه دستگیر شدند یا آن‌هایی که از بندرعباس بودند در شیراز دستگیر شدند؛ این‌ها منافقینی بودند که سازمان یافته در شهرها حضور می‌یافتند و شعارها را جهت می‌دادند؛ از زشت‌ترین شعارها و دین ستیزانه‌ترین شعارها مانند «اسلام را پله کردند ـ. مردم را ذله کردند» تا «نه اسلام نه قرآن هردو فدای ایران» سر می‌دادند.

وی اذعان کرد: این نشان می‌دهد آن‌ها چه کینه‌ای از اسلام و سیاست دینی دارند؛ جهت دهی برای حمله به مراکز نظامی مانند حمله به پاسگاه نیروی انتظامی و مراکز بسیج برای افزایش خشونت‌ها، برنامه‌ریزی بود که توسط منافقین صورت گرفت؛ حتی به زندان هم حمله کردند همانند اقدامی که داعش در ورود به موصل انجام داد و در اولین اقدام زندانیان شهر را آزاد کرد که این نشان می‌دهد مشابه‌سازی چنین اقدامی به معنای وجود هم دستانی از آن‌ها در زندان است.

سردار سنایی اضافه کرد: «مَرمی» که از پیکر برخی کشته شده‌ها خارج شد نشان می‌دهد این نوع «مَرمی» ‌ها برای هیچ اسلحه سازمانی نیست، ولی در این تجمعات از برخی‌ها سلاح کمری کشف شد؛ به عنوان مثال از خودرویی تحت تعقیب در نجف آباد و شاهین شهر اصفهان، سلاح کمری کشف شد.

وی گفت: اما اینکه چرا تلاش‌های آن‌ها به نتیجه نرسید چند عامل دخیل بود؛ اولین عامل بصیرت مردم بود بدین معنی که اگر چه مردم در بخش‌هایی ناراضی هستند، اما پای انقلاب ایستادند به نحوی که از این گونه اقدامات نه حمایت کردند و نه همراهی، حتی در برخی شهرها مردم برابر آن‌ها مقابله جانانه انجام دادند.

معاون سیاسی سپاه بیان داشت: عامل بعدی لو رفتن هویت ضد انقلابی معترضین خرابکار بود؛ ترامپ فکر می‌کرد اوباما اشتباه کرده که در گذشته از معترضین خیابانی در ایران همراهی نکرده لذا ما باید به صورت علنی حمایت کنیم؛ اما وقتی حمایت کرد خیلی از آن‌هایی که حتی احساسی هم وارد اعتراضات خیابانی شده بودند، راه خود را از معترضین جدا کردند.

وی تاکید کرد: در این اعتراضات مردم سریع صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند، زیرا دیدند ۳۵ درصد توییت‌هایی که در حمایت از این اعتراضات در فضای مجازی روی داده، مرجع آن عربستان بوده و آن‌ها این قدر هول بودند که بیشتر این توییت‌ها را با زبان عربی فرستادند؛ در واقع این دخالت بیگانگان را نشان می‌دهد.

سردار سنایی با بیان اینکه نیروی انتظامی با خویشتنداری، اقتدار خود را نشان داد، تصریح کرد: ۵۱ درصد معترضین بواسطه فراخوان وارد این اعتراضات شده بودند؛ در تاریخ سوم دی، سایتی فراخوانی با عنوان «مال باختگان، از انقلاب تا پاستور» منتشر کرد و در این بین سایتی هم که متعلق به جریان موسوم به جریان انحرافی است، با آن‌ها همراهی نشان می‌دهد؛ علاوه بر این نزدیک به ۴۰ درصد هم عنوان کردند ما جوگیر شدیم و ۹ درصد هم به دلیل رودربایستی از دوستانشان وارد اعتراضات خیابانی شدند.

وی اظهار داشت: در این میان تمام افرادی که در سطح کشور وارد اعتراضات خیابانی شدند ۴۲ هزار نفر بودند، اما چون اخبار عملکرد آن‌ها بازنشر داده می‌شد، بزرگ جلوه می‌کرد؛ به هر روی اعتراضات فروکش کرد، اما نباید ما را از پس زمینه‌های ایجاد نارضایتی در میان مردم غافل کند به همین خاطر مسئولان باید به جای متهم کردن یکدیگر با اتحاد مردم را به آینده امیدوار کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید