تاثیر آلودگی هوا بر مرگ‌ومیر مبتلایان به اختلالات روان

    کد خبر :210622

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که آلودگی هوا با افزایش قابل توجه مرگ و میر در مبتلایان به اختلال روان ارتباط دارد.

به گزارش ایسنا، گروهی از محققان در هنگ کنگ دریافتند خطر مرگ و میر در مبتلایان به اختلالات رفتاری و روانی در روزهایی که سطح آلودگی هوا به اوج خود می‌رسد به شدت افزایش می‌یابد.

محققان با بررسی آمار مرگ و میر در طول یک دهه به این ارتباط پی بردند. به گفته آنها نرخ مرگ و میر در اولین روز آلودگی نسبت به روزهای معمولی ۱۶ درصد و در دومین روز ۲۷ درصد بیشتر می شود. همچنین در صورتی که این شرایط آب و هوایی با آلاینده ازن هم همراه باشد خطر فوت حدود ۷۹ درصد افزایش پیدا می‌کند.

این تحقیق جدید با دیگر مطالعات اخیر که حاکی از ارتباط بین افزایش کوتاه‌مدت سطح آلودگی هوا و اقدام به خودکشی است، مطابقت دارد. هر چند محققان هنوز به طور کامل متوجه نشده‌اند چگونه آلودگی هوا موجب این تاثیرگذاری می شود و لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود.

تحقیق انجام شده در هنگ کنگ اولین تحقیق در مورد ارتباط روزهای همراه با گرد و غبار و خطر مرگ و میر است. در روزهایی که شرایط جوی با گرد و غبار همراه است وجود آلاینده دید افقی را کاهش داده و هوا خشک است.

در این بررسی محققان بیش از ۲۸۴ هزار مورد فوت از جمله مرگ و میر مبتلایان به اختلال‌های روانی و رفتاری همچون افسردگی، اختلال دو قطبی و زوال عقلی را مورد تحلیل قرار داده‌اند.

به گزارش روزنامه گاردین، آنها اظهار داشتند: اگر چه به طور کلی در روزهای همراه با گرد و غبار نسبت به روزهای معمول خطر مرگ ۲.۹ درصد افزایش پیدا می‌کند تاثیر شدید آن در مبتلایان به اختلالات روانی و رفتاری بیشتر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید