باید دسترسی به آب و برق را در حاشیه‌ شهرها و روستاها افزایش دهیم

    کد خبر :21054

قائم مقام وزیر نیرو گفت: با تمرکز بر توسعه خدمات آب و برق باید بتوانیم دسترسی به این خدمات را در حاشیه‌ شهرها و روستاهای استان البرز افزایش دهیم.

به‌گزارش ایلنا، “ستار محمودی” در نشست شورای مدیران صنعت آب و برق استان البرز با حضور قائم مقام محترم وزیر نیرو با بیان اینکه تمرکز جمعیت در استان البرز بیشتر از ظرفیت و زیرساخت‌های آن است، اظهار داشت: فعالیت شرکت‌های آب و برق در این استان بسیار موثر بوده و انتظار داریم با تفکر درست همکاران بتوانیم محرومیت را در حاشیه‌ها و روستاها کاهش دهیم، زیرا کار در روستاها به مراتب سخت‌تر است.

وی با اشاره به جغرافیای ویژه استان البرز، مهاجرت پذیری و تنوع فرهنگ‌ها این استان گفت: ضرورت و نیاز به آب و برق که حق اولیه حیات انسان‌هاست، با تجربیات مدیران صنعت در استان می‌بایست در ادامه راه به ظرفیت‌های ذخیره و کاهش تلفات رسیدگی کنیم.

محمودی به تمرکز بالای روستاها بین استان البرز و قم اشاره کرد و افزود: از بدو تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب خدمت رسانی به صورت متمرکز توسط خود شرکت‌ها صورت گرفته و این روند باید بیشتر به سمت برون‌سپاری و مشارکت مردم در طرح‌ها پیش برویم.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: تمرکز کنونی ما تلاش برای رفع کمبود آب در اواخر هفته است؛ چرا که جمعیت روستاهای کرج در آخر هفته به دلیل وجود ویلاها دو برابر می‌شود، بر این اساس مطالعه 10 مجتمع آبرسانی در دست انجام است.

عبدالحسین حسن زاده افزود: تلاشمان بر این است امسال بتوانیم 120 روستایی را که تحویل نگرفته ایم، تحت پوشش درآوریم و تا پایان دولت یازدهم 7 مجتمع و 18 تک روستایی را به اتمام می‌رسانیم.

نشست شورای مدیران با حضور قائم مقام وزیر نیرو، مشاور وزیر در امور بانوان، مشاور وزیر در امور ایثارگران، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری، مدیر عامل شرکت توزیع برق، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و مسئول امور فرهنگی صنعت آب و برق، معاونین و رؤسای شعب در دفتر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان البرز تشکیل شد.

در ادامه این سفر، قائم‌مقام وزیر نیرو با دو خانواده شهید صنعت آب و برق دیدار کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید