اوپو همزمان با بزرگان بازار یک گوشی مجهز به 5G عرضه می‌کند

  • آرشیو
  • شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۴۱
    کد خبر :210491

به نقل از مدیرعامل اوپو، این شرکت جزو نخستین تولیدکنندگانی خواهد بود که یک گوشی مجهز به 5G را عرضه خواهد کرد. کوالکام در حال توسعه شبکه 5 جی است و اوپو نیز یکی از شرکای آن خواهد بود.

کوالکام هفته گذشته میزبان یک کنفرانس تکنولوژی با هدف قدرتمندسازی روابط با شرکای تجاری خود در پکن چین بود که در آن همراه با چند شرکت بزرگ چینی به بحث و گفتگو درباره شبکه 5G پرداخت. از جمله کسانی که در این جلسه حضور داشتند تونی چن، مدیرعامل شرکت چینی اوپو بود که صحبت‌هایی را در مورد نسل جدید استاندارد شبکه 5G ارائه کرد.

به گزارش گجت نیوز به نقل از تونی چن، اوپو با ارتباطی نزدیک همراه کوالکام تحقیق و توسعه بر روی 5G را از سه سال پیش آغاز کرده است. به همین خاطر، ظاهرا اوپو جزو اولین شرکت‌هایی خواهد بود که اقدام به رونمایی از یک گوشی مجهز به 5G می‌کند. البته این بدان معنا نیست که اوپو نخستین شرکت استفاده کننده از این تکنولوژی است، بلکه همراه با شرکت‌های بزرگ گوشی ساز در اقدامی همزمان اقدام به عرضه یک گوشی مجهز به 5G می‌کند. اوپو همچنین در این رویداد خبری اعلام کرده است که این شرکت به برنامه 5G Pilot کوالکام پیوسته است تا به طور مشترک در کشف نوآوری‌های فناوری تلفن همراه در عصر 5G، نقشی داشته باشد.

شبکه 5G مهم‌ترین دستاورد بزرگ بعدی در دنیای ارتباطات تلفنی است و تمامی بازیگران بزرگ از سازندگان زیرساخت گرفته تا تولیدکنندگات قطعات و محصولات مصرفی و اپراتورهای شبکه در حال برنامه ریزی برای استفاده از آن هستند. چند ماه پیش، کوالکام شرایط استفاده از تکنولوژی 5G را برای تولیدکنندگان سخت افزاری عرضه کرد و به تازگی نیز اولین تست سیستم رادیویی جدید 5G موفقیت آمیز بوده است تا شبکه 5G فاصله زیادی با در اختیار عموم قرار گرفتن نداشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید