تابش: ضرر‌ فعالیت‌های اقتصادی نهادهای نظامی بیش از سود آن است/ اعتماد عمومی را کم می‌کند

    کد خبر :210459

محمدرضا تابش نايب رئيس فراكسيون اميد مجلس شورای اسلامی در مورد سخنان وزير دفاع در رابطه با تأكيدات مقام معظم رهبری مبني بر عدم حضور سپاه و ارتش در كارهاي اقتصادي گفت: ما در زمان اصلاحات آقاي خاتمي را به دليل اينكه حدود ١٥٠شركت اقتصادي وابسته به وزارت اطلاعات را تعطيل كرد تحسين كرديم .

نماینده مردم اردکان در خانه ملت در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: درست است فعاليت‌هاي اقتصادي وزارت اطلاعات تعطيل شد اما همين فعاليت‌ها در سپاه و ارتش به بهانه خدمت و تأمين منابع براي ماموريت‌هاي كه دارند شروع شد كه انجام اين نوع کارها توسط نهادهاي نظامي اصلا خوب نيست .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خاطر نشان کرد: اگر قصد آنها از اين فعاليت‌ها خدمت هم بوده است اما با توجه به آثاري كه مترتب بر اين نحوه كار است اين نوع خدمت خوب نيست. به هر حال اين فعاليت ها باعث سلب اعتماد مردم به اين بخش ها مي شود. اينها بخش خصوصي و نهادهاي در حاكميت را رقيب خودشان مي دانند و قدرت نظارت و پاسخگويي نيز بر آنها كم ميشود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: اگر نيت خير بوده و قصدشان نيز كمک بوده است هزينه این کار براي نظام بيشتراز فايده اش بوده است و اميدواريم هرچه سريعتر تدبير رهبري كه توسط وزير دفاع در اين زمينه اعلام شد به مرحله اجرا دربيايد.

تابش تاكيد كرد: در بخش هاي اقتصادي سپردن اين فعاليت‌ها به سپاه و ارتش تخصص و كارآمدي را در كشور تحت سيطره قرار مي دهد .

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه خاطر نشان كرد: فعاليت اقتصادي اين نهادها تبعات سوء زيادي دارد كه مهمترين آن بي اعتمادي مردم است و البته متخصصين نيز در اين زمينه احساس مي كنند كه به آنها بي احترامي شده است .

تابش تاكيد كرد: بايد بستر و سازوكار انتقال اين فعاليت‌ها به بخش‌هاي ديگر فراهم شود و بايد توجه داشت كه اين انتقال دفعتا انجام نمي شود. چون وضعيت اقتصادي كشور خوب نيست خيلي از پيمانكاران ما قدرت و توانمندي فراهم كردن نقدينگي لازم را ندارند و منابعي در اختيار ندارند كه كارگاه‌شان را تجهيز كنند ولي سپاه و ارتش بانک دارند و منابع لازم را در اختيار دارند و مي توانند سريعتر كارهايشان را انجام دهند .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید