مخالفت دومای روسیه با پیشنهاد مشاور عالی نظامی رهبر انقلاب

    کد خبر :210357

لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» در واکنش به پیشنهاد سردار رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا برای ایجاد ائتلاف جدیدی علیه آمریکا، اظهار داشته است که از نظر وی هیچ ائتلاف رسمی جدیدی نباید شکل داده شود.

به گزارش تابناک، ریانووستی با طرح این پرسش که سردار صفوی پیشنهاد کرده است ائتلافی با مشارکت روسیه برای مقابله با ائتلاف آمریکای در منطقه تشکیل گردد و در آن علاوه بر روسیه و سوریه، عراق و پاکستان نیز مشارکت داشته باشند، نظر این مقام روس را در این باره پرسیده است و وی اظهار داشته است که «از نظر من، ما نباید هیچ ائتلاف رسمی جدیدی ایجاد کنیم، در واقع ما اکنون به همراه ایران با تروریسم بین‌المللی در سوریه می‌جنگیم و در چارچوب فرایند آستانه نیز با یکدیگر در تعامل هستیم».

اسلاتسکی در ادامه با تاکید بر این که می‌باید انتظار چنین پیشنهاداتی از طرف ایران را داشت، اظهار داشته که «ولی ما باید بر اساس سیاست خودمان عمل کنیم که در همه جنبه‌ها با سیاست ایران هماهنگ نیست».

اظهارات این مقام روس واکنش به پیشنهاد دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا است که روز دوشنبه دوم بهمن در برنامه‌ای تلویزیونی با بیان اینکه سوریه در توطئه تروریستی تحمیل شده بر این کشور پیروز خواهد شد، تاکید کرد: ایران درصدد است تا با هوشمندی کامل در مقابل ائتلاف آمریکا ائتلاف سازی کند، باید بتوان به سمت ائتلاف با پاکستان و عراق بر ضد تشنج و تروریست پیش رفت.

اظهارات رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه در خصوص مخالفت با ایجاد ائتلاف جدید با ایران، در حالی منتشر شده است که در سخنان سردار صفوی تنها به تلاش برای ایجاد ائتلاف با عراق و پاکستان اشاره شده است.

شایان ذکر است که ایران و روسیه از تابستان سال 1394 و با ورود روسیه به صحنه جنگ داخلی در سوریه، همکاری‌هایی را برای مقابله با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه در دستور کار قرار داده‌اند. در همین چارچوب، روسیه از فضای ایران برای حملات هوایی بمب‌افکن‌های دوربرد خود علیه مواضع مخالفان دولت سوریه استفاده کرد، پرنده‌های روسی از امکانات پایگاه هوایی نوژه همدان استفاده کردند و همچنین شناورهای جنگی روسیه از دریایی خزر موشک‌های کروز را به سوی اهدافی در سوریه شلیک کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید