هجوم جیپ به اروپا با نسخه‌ی اسپرت گرند چروکی

  • خودرو
  • شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۳۰
    کد خبر :210350

کراس‌اور گرند چروکی S برای فروش در بازار کشورهای اروپایی تولید شده است تا فصل جدیدی برای این برند آمریکایی آغاز شود.

جیپ به‌سرعت در حال رشد است. بروزرسانی چروکی، آماده‌سازی برای تغییر چهره‌ی مدل رنگید و رونمایی از جیپ گرند کوماندر برای بازار چین اقداماتی هستند که در ماه‌های آینده انجام خواهند شد. اما این فعالیت‌ها، خودروساز قدیمی را از ارائه نسخه ویژه اروپا در خط تولید باز نداشته و قرار است نسخه جدیدی با نام جیپ گرند چروکی S راهی قاره سبز شود.

جیپ قصد دارد تفسیر اسپرتی از نسخه پرچم‌دار گرند چروکی و یکی از پرجایزه‌ترین شاسی‌بلندهای آمریکا به بازار اروپا عرضه کند. نسخه محدود جدید در ادامه ۲۶ سال تولید و موفقیت مداوم و ثبت رکوردهای عالی از سال ۱۹۹۲ ارائه خواهد شد که نشان از عزم جیپ برای تداوم تولید شاسی‌بلند اسپرت دارد؛ پسوند S به دلیل وجود امکانات اسپرت در این خودرو به آن اضافه شده است.

از لحاظ بصری، نسخه جدید تفاوت‌هایی با مدل‌های معمولی گرند چروکی دارد؛ رینگ‌های ۲۰ اینچی، جلو پنجره مشبک مشکی در بالا و پایین سپر جلو، تزئین پنجره‌ها با حفاظ کروم سیاه و اگزوز دوگانه با پرداخت کروم سیاه تغییراتی است که در نسخه S لحاظ می‌شود. همین طرح رنگ (تم) در داخل کابین نیز استفاده می‌شود که شاخص‌ترین آن، استفاده از پرداخت چوبی مشکی در فضای داخلی و پنل ابزار سیاه‌رنگ است.

تجهیزات استاندارد در نسخه کنونی شامل ویژگی‌های بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی است؛ مانند تعلیق اسپرت، سیستم اطلاعاتی و سرگرمی سازگار با سیستم عامل اپل کارپلی و اندروید اتو و صفحه نمایش ۸.۴ اینچی، سیستم صوتی هیجان‌انگیز آلپاین با قابلیت حذف فعال نویز، سقف پانورامیک دوتکه‌، روکش چرمی فرمان، صندلی‌های خنک‌شونده و گرم‌شونده جلو و صندلی‌های گرم‌شونده عقب و کنترل آب و هوای دو منطقه‌ای. علاوه بر این لیستی از حدود ۷۰ قابلیت ایمنی برای سرنشینان و عابران پیاده شامل سیستم ایمنی استاندارد، سیستم دستیار راننده، هشدار برخورد با جلو، هشدار خروج از خط رانندگی با دستیار نگهدارنده خط، کروز کنترل انطباقی و پایش نقطه کور دید راننده همراه با دیگر امکانات وجود دارد که نام بردن از آن‌ها، قلم‌فرسائی است.

یکی از سیستم‌هایی که برای کاهش استرس راننده هنگام پارک خودرو استفاده شده، دوربین عقب برای مشاهده اجسام پشت خودرو است که روی صفحه نمایش جلوی راننده چشم‌انداز کاملی از خودروها و افراد در عقب را نشان می‌دهد. دستیار پارک موازی و ستونی نیز از جمله کمک‌های جیپ گرند چروکی S برای تسهیل پارک است که همراه با دیگر سیستم‌های ایمنی عملکرد این شاسی‌بلند را بهتر می‌کند.

به گزارش زومیت جیپ گرند چروکی S در ۱۰ رنگ مختلف بیرونی و با سه پیشرانه عرضه می‌شود. گزینه نخست پیشرانه دیزلی ۳ لیتری با ۲۵۰ اسب بخار قدرت است و به دنبال آن، پیشرانه ۳.۶ لیتری خورجینی ۶ سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با ۲۸۶ اسب بخار به‌عنوان دومین آپشن مطرح می‌شود. پیشرانه ۵.۷ لیتری خورجینی هشت سیلندر همی (HEMI) با ۳۵۲ اسب بخار توان، قدرتمندترین گزینه موجود است و همه پیشرانه‌ها به‌طور انحصاری به جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک هشت سرعته متصل می‌شوند.

قدرت خروجی از طریق سیستم تمام چرخ محرک کوادرا درایو ۲ (Quadra-Drive II) همراه با دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد. استفاده از دیفرانسیل الکترونیکی باعث می‌شود که خودرو بتواند در پنج حالت رانندگی خودکار، برفی، شن، گل‌ولای و صخره کار کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید