پيش‌بيني انی از قيمت نفت در سال 2018

    کد خبر :210209

مدیر ارشد اجرایی شرکت نفتی انی ایتالیا گفت: متوسط قیمت هر بشکه نفت در سال 2018 به 60 تا 65 دلار خواهد رسید.
کلودیو دسکالزی، مدیر ارشد اجرایی شرکت نفتی انی ایتالیا گفت: در چند سال گذشته، به علت کاهش عرضه جهانی، قیمت نفت بیشتر در معرض و متاثر از رخدادهای سیاسی بوده است.

وی که در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس صحبت می‌کرد، گفت کاهش تولید اوپک و روسیه و نبود سرمایه‌گذاری در میادین جدید به میزان زیادی در حال سوق دادن بازار به سوی کمبود عرضه است که سبب افزایش قیمت‌ها می‌شود.

وی افزود: اما افزایش تولید نفت اوپک که امسال قرار است یک میلیون بشکه در روز افزایش یابد، به این معناست که متوسط قیمت نفت در سال 2018 به 60 تا 65 دلار خواهد رسید.

از زمان تاثیرگذاری کاهش عرضه اوپک، قیمت نفت بیش از 50 درصد از نیمه سال گذشته افزایش یافته و به 70 دلار در هر بشکه رسیده است.

برخلاف سال‌های گذشته، اتفاقات سیاسی نیز باعث رشد قیمت نفت شده است. از جمله کاهش عرضه نفت در ونزوئلا، اختلالات در لیبی و نگرانی ها در مورد صادرات نفت ایران در صورت اعمال مجدد تحریم‌ها می‌توان اشاره کرد.

دسکالزی ادامه داد: «قیمت‌ها نسبت تحولات ژئوپلتیکی خیلی حساس نبودند، چرا که ذخایر نفتی زیادی در جهان وجود داشت.»

«اکنون ذخایر زیاد یا ظرفیت ذخیره بالا وجود ندارد. ما سیستمی داریم که قیمت‌ها بسیار حساس هستند و بدون هیچ ظرفیت مازادی در حال فعالیت است.»

«در چنین شرایطی، هرگونه اتفاق ژئوپلتیکی می‌تواند سبب افزایش قیمت شود.»

به گزارش فارس،این مدیر اروپایی پیش‌بینی کرد، تقاضا برای نفت در سال 2018 حدود 1.3 تا 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

مدیر ارشد اجرایی شرکت انی تصریح کرد: «تا پایان سال، احتمالا ذخایر بار دیگر 150 تا 200 میلیون بشکه کاهش می یابد و به رقمی کمتر از متوسط چند سال گذشته می رسد از این رو رساندن میزان تولید آمریکا در سال 2019 به اندازه سطح امسال کار آسانی نخواهد بود.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید