ترامپ دستور اخراج مولر را داد، اما بعد پس گرفت

    کد خبر :210206

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد،‌ رئیس جمهوری آمریکا در ژوئن سال گذشته میلادی دستور داد تا بازرس ویژه رسیدگی به پرونده ادعای دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا اخراج شود اما بعدا دستورش را پس گرفت.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از آن دستورش را مبنی بر اخراج رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به این پرونده پس گرفت که دونالد مک‌گان، مشاور کاخ سفید تهدید کرده بود به جای اجرای دستور، خودش کناره گیری می‌کند.

در میانه گزارش‌های رسانه‌ای که مولر به دنبال یافتن دخالت رئیس جمهوری در روند رسیدگی به پرونده ادعای دخالت روسیه در روند انتخابات‌ آمریکا بود، ترامپ به این مساله اشاره کرد که رئیس سابق اف.بی.آی سه مورد تضاد منافع را مرتکب شده که این مساله وی را از رسیدگی بر این پرونده رد صلاحیت می‌کند.

نخست ترامپ گفت که مناقشه چندین ساله بر دستمزدهای کلوب ملی گلف ترامپ در ویرجینیا باعث شد تا مولر عضویت را در آن پس بگیرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که مولر نمی‌تواند بی‌طرفانه رفتار کند چون در یک کمپانی حقوقی کار می‌کرده که جارد کوشنر، داماد ترامپ در آن قبلا حضور داشته است. ترامپ گفته که مولر یک روز پیش از انتصاب به سمت مشاور ویژه در مه سال گذشته میلادی، برای بازگشت به سمت مدیر اف.بی.آی مورد مصاحبه قرار گرفته بود.

روزنامه نیویورک تایمز همچنین گزارش داد، دونالد مک‌گان، مشاور کاخ سفید پس از آنکه ترامپ دستور داد تا مولر اخراج شود، تهدید کرد که به جای اجرای آن خودش کناره گیری می‌کند.

به گزارش ایسنا وی با این تصمیم ترامپ مخالف بود و به مقام‌های ارشد کاخ سفید گفته بود که اخراج مولر تاثیر فاجعه‌آمیز بر ریاست جمهوری ترامپ می‌گذارد و سوالاتی را درباره این مساله مطرح می‌کند که آیا کاخ سفید تلاش می‌کند تا روند رسیدگی به پرونده ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را مخدوش و از مسیرش منحرف کند یا خیر.

مک‌گان همچنین به مقام‌های کاخ سفید گفته بود که با تهدیدش در کناره‌گیری، رئیس جمهوری آمریکا از تصمیمش منصرف شده است.

رابرت مولر در مه سال گذشته میلادی از سوی وزارت دادگستری آمریکا و پس از اخراج جیمز کومی، رئیس اف.بی.آی به عنوان بازرس ویژه رسیدگی به این پرونده منصوب شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید