انتقاد نخست‌وزیر انگلیس از شبکه‌های اجتماعی: تلگرام، خانه تروریست‌ها و تبهکاران شده است

    کد خبر :210178

ترزا می نخست وزیر بریتانیا در نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس از شبکه های اجتماعی مثل توئیتر و فیس بوک خواسته است تا برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی کارهای بیشتری را انجام دهند.

وی از شرکت های بزرگ فناوری خواسته است تا محتواهای افراطی را شناسایی و آنها را حذف کنند. نخست وزیر بریتانیا از سرمایه گذاران شبکه های اجتماعی نیز خواسته است تا بر این شرکت ها فشار وارد کنند تا عملکرد خود را در خصوص مقابله با محتواهای افراطی و حمایت از تروریسم، بهبود بخشند.

وی افزود: این شرکت ها نمی توانند به سادگی کناری بایستند و از پلتفرم های آنها برای آزار و اذیت کودکان، برده داری مدرن یا گسترش محتواهای افراطی و تروریستی استفاده شود.

نخست وزیر بریتانیا طی ماه های اخیر بارها به نقش شرکت های فناوری و شبکه های اجتماعی در تسهیل تروریسم و افراط گرایی اشاره کرده است. ترزا می در ماه سپتامبر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز درباره این مساله صحبت کرده بود.

دولت بریتانیا اعلام کرده است که به پیشرفت هایی در زمینه مقابله شبکه های اجتماعی با محتواهای افراطی و تروریستی دست پیدا کرده است ولی خواستار انجام اقدامات بیشتری است.

ترزا می گفت: ما باید اقدامات بیشتری انجام دهیم، تا اینکه این گونه محتواها به طور خودکار حذف شود. این شرکت ها باید بیشترین تمرکز خود را بر روی این مسئولیت های اجتماعی اساسی شان قرار دهند.

به گزارش تسنیم، وی همچنین به پیام رسان تلگرام نیز اشاره کرد و آن را متهم به تسهیل ارتباط توسط تروریست ها نمود و گفت: همان طور که این شرکت های بزرگ برای مقابله با محتواهای افراطی و تروریستی اقدام کنند، ما به واکنش در برابر پلتفرم های کوچک تر نیز نیاز داریم چرا که این پلتفرم های کوچک تر می تواند به سرعت به خانه تبهکاران و تروریست ها تبدیل شود. ما این مساله را مشاهده کرده ایم که این اتفاق با تلگرام می افتد. ما خواستار همکاری بیشتر از سوی پلتفرم های کوچک تر مثل این (تلگرام) هستیم. هیچ پلتفرمی نمی خواهد به عنوان “پلتفرم تروریست ها” شناخته و معروف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید