آغاز مذاکرات “ائتلاف بزرگ” در آلمان

    کد خبر :210091

در حالیکه چهار ماه از برگزاری انتخابات در ماه سپتامبر گذشته می‌گذرد، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان مذاکرات “ائتلاف بزرگ” را با شرکای خود آغاز کرد.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و رهبر حزب اتحاد دموکرات مسیحی به همراه هورست سیهوفر، رهبر متحد بایرنی مرکل و مارتین شولتس، رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان مذاکرات ائتلاف بزرگ را آغاز کردند.

این مذاکرات برای مرکل بهترین امیدواری برای تضمین چهارمین دوره صدراعظمی‌اش است. بیشتر کارشناسان براین باورند که آنها می‌توانند به یک توافق دست یابند.

کنگره حزب سوسیال دموکرات آلمان عصر یکشنبه با اکثریتی ۵۶ درصدی به از سرگیری مذاکرات “ائتلاف بزرگ” با بلوک محافظه‌کار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان طبق توافق اوایل ماه رای داد. مارتین شولتس، دبیرکل حزب سوسیال دموکرات آلمان در سخنرانی یک ساعته خود کوشید تا اعضای حزب را برای تقبل مسئولیت ائتلاف و همراهی با آنگلا مرکل در تشکیل دولت متقاعد کند. او گفت راهی دشوار در پیش است.

فاصله زیاد موافقان و مخالفان در حزب سوسیال دموکرات بیش از پیش‌بینی تحلیلگران بود و احتمالا به رهبران این حزب جرات بیشتری می‌بخشد تا سخت‌تر در مذاکرات کوشش کنند. مرکل که قصد دارد برای چهارمین بار صدراعظم شود، از این حزب می‌خواهد تا مجددا ائتلاف بزرگ را که از سال ۲۰۱۳ بر دژ اقتصادی اروپا حکمرانی می‌کرد، احیا کنند.

انتظار می‌رود مذاکرات پیش از هشتم فوریه به نتیجه برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید