احتمال جنگ مستقیم آمریکا با ترکیه

    کد خبر :209739

«بکر بوزداغ» معاون و سخنگوی نخست وزیر ترکیه امروز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که به نظر وی غیر از احتمال اندکی در منبج، ترکیه در سوریه به مواجهه مستقیم با آمریکا نخواهد رسید.
معاون نخست وزیر ترکیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که غیر از احتمال اندکی در منبج، امکان درگیری مستقیم میان نیرو‌های ترکیه و نظامیان آمریکایی در جریان عملیات کنونی «شاخه زیتون» در سوریه وجود ندارد.

«بکر بوزداغ» معاون و سخنگوی نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که به نظر وی غیر از احتمال اندکی در منبج، ترکیه در سوریه به مواجهه مستقیم با آمریکا نخواهد رسید.

سخنگوی نخست وزیر ترکیه با توجه به پنجمین روز تهاجم این کشور به خاک سوریه بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق در ادامه گفت که در صورت لزوم به استفاده از حریم هوائی سوریه در عملیات جاری ارتش این کشور در عفرین موسوم به «شاخه زیتون» ادامه خواهد داد.

به گزارش مهروی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که ترکیه برای هرگونه همکاری با آمریکا و روسیه اگر به بازگرداندن گرداندن صلح به منطقه منتهی شود، آماده است.

لازم به ذکر است، ارتش ترکیه از روز شنبه هفته جاری (۳۰ دی ماه) عملیات کنونی این کشور در شهر عفرین واقع در شمال سوریه را بر خلاف موازین بین المللی در کسب مجوز از دولت قانونی دمشق علیه نیرو‌های حمایت آمریکا موسوم به «شاخه زیتون» آغاز کرده است.

این در حالیست که دولت سوریه پیشتر درباره نقض حریم هوائی و تمامیت ارضی این کشور توسط ترکیه هشدار داده و این اقدام آنکارا را «تجاوز» نامیده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید