یک هفته بدون آب در یک روستای لرستان

    کد خبر :209733

قطعی آب آشامیدنی روستای “چم مورت” معمولان که در پنج کیلومتری شهر معمولان قرار دارد اهالی این روستا را سخت در مضیقه و تنگنا قرار داده و سبب بروز مشکلات متعددی در حوزه بهداشت و سلامت، کار وزندگی روزمره مردم این روستاها شده است.

شیخی یکی از اهالی روستای چم مورت معمولان به خبرنگار تسنیم در پلدختراظهار داشت: قطعی یک‌هفته‌ای آب روستای چم مورت اهالی این روستا را با بحران بی‌آبی مواجه کرده و سبب رنج و درد مردم شده است.

وی با ابراز گلایه از قطعی یک‌هفته‌ای آب افزود: قطعی آب آشامیدنی در روستای چم مورت سبب شده که ما برای استحمام به شهر معمولان مراجعه کنیم؛ هر کسی که منبع آب برای ذخیره داشته از آن استفاده می‌کند ولی بعضی از مردم منبع ذخیره ندارند وبا مشکلات فراوانی مواجه هستند.

مراجعه مردم به شهر

شیخی بیان کرد: قطعی و تأمین آب آشامیدنی این مایه حیات در روستا به مدت یک هفته سبب شده ما برای تأمین آب روزانه به شهر معمولان مراجعه کنیم که با توجه به اینکه شغل اصلی مردم کشاورزی است و وسیله نقلیه ندارند این کار برای ما دشوار است.

محمد شاکرمی عضو شورای روستای چم مورت به خبرنگار تسنیم گفت: مردم روستا برای تأمین آب آشامیدنی خود با گالن‌ها و دبه به اطراف روستا می‌روند و آب مورد نیاز خود را با مشقت فراوان تأمین می‌کنند که از مسئولان انتظار داریم این مشکل را هر چه سریع‌تر حل کنند.

وی افزود: مردم روستا برای تامین آب خود با گالن و دبه به تونل معمولان می روند که از مسئولان انتظار داریم هر چه زودتر این مشکل را برطرف کنند.

یک هفته بدون آب

عضو شورای روستای چم مورت عنوان کرد: آب یازده روستای این منطقه ازیک چاه مشترک تامین می‌شود که فقط آب روستای چم مورت قطع است و پمپ روستا ولوله ها سالم هستند ولی به دلایل نامعلوم آب این روستا قطع می‌شود وروستای دمرود که در نزدیکی ما قرار داردآب شبانه روز از منبع ذخیره آن سرریز می‌شود.

شاکرمی تصریح کرد: مسئولان آبفار شبانه روز دنبال حل مشکل هستند ولی تاکنون حل نشده ومردم روستای چم مورت در مضیقه هستند.

اکبر شاکرمی دهیار روستای چم مورت در این رابطه گفت: بیست روز است که مردم روستای چم مورت فقط روزی یک ساعت آب دارند که مسولان می گویند قطعی برق وهواکشی لوله ها علت قطعی آب است.

وی افزود: مردم در منبع‌های ذخیره آب که دارند آب را ذخیره کردند ولی این آب جوابگو نیست و سبب به وجود آمدن مشکلات بهداشتی برای مردم شده است و مردم به موضوع قطع آب معترض هستند.

تلاش برای رفع قطعی آب

دهیار روستای چم مورت گفت: چندین بار با مسولان آبفار تماس گرفتم ولی تاکنون این مشکل مرتفع نشده است.

عزیز نظری بخشدار معمولان به خبرنگار تسنیم گفت: من پیگیر حل مشکل آب روستای چم مورت هستم وطی تماسی که با اداره آبفار گرفتم یک اکیپ برای رفع مشکل در این روستا هستند.

وی افزود: اداره آبفار گفت که مشکل افت فشار دارد یک اکیپ را چند روز پیش فرستادند رفع مشکل کردند دوباره گفتند که مشکل برق دارد یک اکیپ از اداره برق فرستادیم ولی متاسفانه مشکل حل نشده ودهیار چم مورت امروز طی تماس بامن اعلام قطعی آب کرده است؛ اداره آبفار معتقد است این روستا مشکل پمپاژ ندارد واحتمالا جایی لوله بسته شده است که یک اکیپ در حال حاضر برای رفع مشکل در منطقه حضور دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید