مه غلیظ و رسوب ریزگردها برق بیشتر مناطق خوزستان را قطع کرد

    کد خبر :209231

به دنبال بروز پدیده مه گرفتگی که از صبح امروز مناطق جنوبی و غربی استان خوزستان را فرا گرفته است،، برق این مناطق قطع شد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اظهار داشت: مه غلیظی که صبح امروز نیمه جنوبی استان را پوشانده است به همراه گرد و غباری که از روزهای گذشته بیشتر نقاط استان را در بر گرفته، باعث قطع برق بیشتر نقاط شهرهای جنوبی استان شده است.

کامران حدادی گفت: برق مناطق و شهرهای هویزه، شادگان، چوئبده، آبادان، بستان و خرمشهر به دلیل همزمانی گرد و غبار و مه غلیظ در حال حاضر قطع شده است.

وی ادامه داد: در شمال و شرق استان قطع برق ناشی از وقوع مه رخ نداده ولی برق شهرستان مسجدسلیمان از 7 تا 9 صبح امروز به منظور پاره ای تعمیرات و برق اندیکا نیز به منظور شست و شوی مقره ها و افزایش پایداری شبکه تا 4 بعد از ظهر امروز قطع خواهد بود.

در گفت و گو با ایرنا همچنین علیرضا شکرخدایی مدیر روابط عمومی توزیع برق اهواز به خبرنگار ایرنا گفت: برق برخی مناطق شهرستان اهواز به دلیل بروز مه غلیظ و گرد و غبار قطع شده و در حال انجام اقدامات لازم برای رفع مشکل برق این مناطق هستیم.

صبح امروز مه غلیظ شهرهای جنوبی و غربی استان را پوشاند که به دلیل همزمانی با گرد و غبار باعث قطع برق بسیاری مناطق این شهرها شد.

همچنین برق مناطقی مانند نادری، گلستان، مجاهد در اهواز و آخر آسفالت و همچنین برق بیشتر مناطق شهرستان کارون نیز قطع شده است.

رطوبت بالا و رسوب ریزگردها بر روی تجهیزات برق رسانی دلایل عمده قطعی برق در مناطق شهری استان است.

رسوب گردوغبار بر روی ترانس ها و مقره ها و ترکیب آن با رطوبت، موجب ایجاد حالت عایق مانندی روی تاسیسات برق و قطعی جریان برق می شود.

از روز جمعه هفته گذشته تا امروز پنج شنبه پدیده گرد و غبار در خوزستان پایدار است که در این مدت بیش از یک هزار و 500 نفر به دلیل مشکلات تنفسی در خوزستان به بیمارستان مراجعه کردند.

غلظت گرد و غبار در خوزستان در هفته جاری سبب تعطیلی مدارس 17شهرستان و ادارات 11 شهرستان شد.

تراکم گرد و غبار در برخی نقاط خوزستان در چند روز گذشته تا بیش از 66 برابر حد مجاز رسیده بود.

هشت بهمن پارسال در پی وقوع پدیده گرد و غبار در اهواز و درپی آن بارندگی خفیف، عایق مقره های پست های برق حالت نارسایی خود را از دست داد و باعث قطعی برق گسترده در اهواز و 12 شهرستان دیگر شد.

پس از قطعی های گسترده خوزستان، به منظور شستشوی مقره ها و تعویض و عایق ‌بندی تجهیزات، 15 دستگاه مقره شور به خوزستان اعزام و حدود 35 درصد مقره‌ها تعویض و عایق‌بندی شد.

در پی این قطعی برق، هیات وزیران در فروردین 96 بودجه ای 230 هزار میلیارد ریالی را برای مشکلات برق، آب و فاضلاب، گرد و غبار، علاج بخشی رودخانه کارون و اتمام طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان در نظر گرفت.

اقداماتی از جمله احداث پست ها و خطوط برق فشار قوی، شستشو و تعویض مقره ها، زنجیرمقره ها در راستای ارتقای وضعیت شبکه انتقال برق خوزستان صورت می گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید