تندگویان در اولین همایش مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد خبر داد

مذاکره با نیروهای مسلح به منظور اعطای «امریه» به اعضای سمن‌ها

    کد خبر :209096

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه موضوع شناسه سمن‌ها با تفاهم نامه با وزارت کشور برطرف خواهد شد گفت: در حال مذاکره با ستاد نیروهای مسلح درخصوص امریه اعضای سمن‌های جوانان تا پایان بهمن ماه هستیم.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان، در اولین همایش مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد که در شیراز در حال برگزاری است با اشاره به اینکه موضوع اساسنامه خودش اتفاقی مهمتر از نوشتاری است که امروز رونمایی می‌شود افزود: تمام تلاش ما این است تا در روند شکل‌گیری اساسنامه دخالتی نکنیم چرا که باور داریم مجمع ملی جوانان، سندیکایی ملی است که خودش باید اساسنامه‌اش را تهیه کند.

وی با بیان اینکه این اساسنامه باید چشم انداز پنج تا 10 سال آینده خودش را تعیین کند و مسائلی را که باید به آن رسیدگی کند را مشخص کند اظهار کرد: این مجمع اتفاق بزرگی در کشور است که در آینده پایگاه خوبی برای جوانان ایجاد می‌کند. تلاش می‌کنیم تا انتخابات مجمع ملی جوانان به شکل قانونمند و سنتی برگزار شود. نباید فراموش کرد کسانی که در دوره نخست وارد این مجمع می‌شوند کار بسیار سختی پیش‌رو دارند.

رایزنی با وزارت صنعت برای استفاده از اماکن شهری و نمایشگاه‌ها

معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه برای استفاده از اماکن شهری و نمایشگاه‌ها در حال انعقاد تفاهم نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم تصریح کرد: با تصویب اساسنامه به دستور رئیس‌جمهور، این مجمع ثبت ملی می‌شود و قادر خواهد بود تا با تمام نهادهای دولتی وارد مذاکره شود. برای مثال درخصوص بیمه تامین اجتماعی و یا مدل اشتغال قادر خواهد بود تا به طور مستقیم با نهادهای دولتی همکاری کند.

بحث تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان همچنان در مجلس

تندگویان با اشاره به اینکه بحث تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان همچنان در مجلس باقی مانده است افزود: این موضوع باعث شده تا ساختار معاونت جوانان به اندازه کافی کارآمد نباشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2000 تشکل مردم نهاد در کشور وجود دارد و از رشد خوبی برخوردار بوده است تصریح کرد: باید در ایران حداقل 6000 سمن برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی تشکیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید