رتبه اقتصاد ایران در جهان در سال ۲۰۱۷

    کد خبر :208473

صندوق بین‌المللی پول از افزایش ۸۱ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۱۷ خبر داد و ایران را هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در این سال معرفی کرد.

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد ایران در سال ۲۰۱۷ توانسته جایگاه خود به عنوان هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را حفظ کند.

به گزارش الف، بر اساس برآوردهای این نهاد بین‌المللی تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۱۷ به ۱۶۳۰ میلیارد دلار رسیده است. این رقم نسبت به سال قبل از آن ۸۱ میلیارد دلار افزایش داشته است. تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۵۴۹ میلیارد دلار اعلام شده بود.

بر این اساس در رتبه بندی ۱۹۳ کشور جهان، ایران در رتبه هجدهم از نظر حجم تولید ناخالص داخلی خود در سال ۲۰۱۷ قرار گرفته است که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است. تولید ناخالص داخلی کشورهایی مثل استرالیا، هلند، آفریقای جنوبی، سوئد و سوئیس از ایران کمتر بوده است.

چین با تولید ناخالص داخلی ۲۳ هزار میلیارد دلاری در رتبه نخست جهان قرار گرفته و آمریکا با ۱۹ هزار میلیارد دلار در رتبه دوم و هند با ۹۴۰۰ میلیارد دلار در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.

این گزارش پیش بینی کرده است تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۸ نیز با رشد ۹۴ میلیارد دلاری نسبت به سال ۲۰۱۷ مواجه شود و به ۱۷۲۴ میلیارد دلار برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید