شیائومی احتمالا در نمایشگاه MWC از پردازنده Surge S2 رونمایی می‌کند

  • آرشیو
  • چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ۹:۵۲
    کد خبر :208166

شیائومی پس از گذشت یک سال از معرفی Surge S1، نسخه‌ی جدید این پردازنده را آماده‌ کرده است.

شیائومی Surge S1 را در ماه فوریه‌ی سال ۲۰۱۷ با گوشی Mi 5c معرفی کرد. بر اساس آن‌چه منابع مرتبط با دنیای صنعت در چین منتشر کرده‌اند، با گذشت یک سال از ارائه‌ی اولین پردازنده‌ی شرکت چینی، نسخه‌ی دوم این پردازنده آماده‌ی عرضه است. Surge S2 بر پایه‌ی فناوری ۱۶ نانومتری شرکت TSMC ساخته شده و قرار است در گوشی شیائومی Mi 6X مورد استفاده قرار گیرد. انتظار می‌رود این گوشی در ماه فوریه رونمایی شود.

سرج اس ۲ پردازنده‌ای هشت هسته‌ای است که از چهار هسته‌ی Cortex-A73 با بیشینه‌ی فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A53 با بیشینه‌ی فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز بهره می‌برد. واحد پردازش گرافیکی همراه این پردازنده Mali-G71 MP8 خواهد بود که بهبود زیادی نسبت به نسخه‌ی قبلی یعنی Mali-T860 که در سرج اس ۱ به کار رفته بود دارد.

بر اساس گزارش‌ها، شیائومی قصد دارد اس ۲ را به‌عنوان رقیبی برای کرین ۹۶۰ متعلق به شرکت هواوی روانه‌ی بازار کند.

انتظار می‌رود اولین دستگاهی که به این پردازنده مجهز می‌شود Mi 6X باشد. اگر تولیدکننده‌ی چینی قصد داشته باشد روند نام‌گذاری محصولات خود را که در Mi 5X و Mi A1 شاهد آن بودیم حفظ کند، گوشی مورد بحث ممکن است در بازار جهانی با عنوان Mi A2 به فروش برسد.

تصویر رندری که از قاب ضد ضربه‌ی شیائومی می ۶ ایکس منتشر شده، بیانگر این نکته است که گوشی مذکور از صفحه‌نمایشی با نسبت تصویر ۱۸:۹ و حاشیه‌های بسیار باریک در طرفین نمایشگر بهره‌ می‌برد. وجود حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه و دو دوربین که به‌صورت عمودی در کنار هم قرار گرفته‌اند، از نکات قابل برداشت از رندر یادشده است.

به گزارش زومیت جزئیات نام‌گذاری این محصول چندان مشخص نیست و نیازمند تأیید است؛ چرا که Mi A1 بخشی از برنامه‌ی اندروید وان گوگل به‌شمار می‌‌رود و این شرکت هنوز گوشی بعدی این خانواده را معرفی نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید