افزایش ظرفیت نیروگاه‌های کشور

    کد خبر :207790

مشاور وزیر نیرو گفت: ظرفیت نیروگاه های کشور از سال ۹۲ تاکنون از ۶۹ هزار مگاوات به ۷۹ هزار مگاوات رسیده که این رقم تا قبل از زمان اوج مصرف یعنی تابستان سال آینده، به ۸۰ هزار مگاوات می رسد.

هوشنگ فلاحتیان امروز در گردهمایی مدیران ارشد صنعت برق، با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون، ۳۹ مصرف کنننده بزرگ صنعتی برای تامین برق به بورس انرژی معرفی شدند، اظهار کرد: طی چهار سال اخیر میزان معاملات برق در بورس انرژی چهار برابر افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، با وجود اینکه میزان مصرف در زمان اوج، ۲۱ درصد افزایش یافت، گفت: ظرفیت نیروگاه ها نیز ۱۱ درصد رشد داشته است. بر این اساس علاوه‌بر افزایش بهره وری از نیروگاه های موجود، ظرفیت های جدیدی نیز در بخش تولید ایجاد شد.

مشاور وزیر نیرو گفت: از آغاز دولت یازدهم تاکنون ۱۲۰۰ مگاوات قرارداد دوجانبه میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان عمده برق به امضا رسیده است.

فلاحتیان با بیان اینکه در این بازه زمانی، ظرفیت مولدهای مقیاس کوچک نیز از ۵۳۸ مگاوات به ۱۱۲۰ مگاوات افزایش پیدا کرد، افزود: شاخص آمادگی نیروگاه ها نیز در این مدت، به اوج خود یعنی از ۹۵ درصد در سال ۹۲ به ۹۹ درصد رسید؛ این افزایش آمادگی ها در حالی رخ داد که سن بعضی از این نیروگاه ها حدود ۵۰ سال است.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون، ۶۰ هزار کیلومتر شبکه برق جدید، ۹۰۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید و همچنین ۴.۵ میلیون مشترک جدید اضافه شد، اظهار کرد: طی این مدت راندمان نیروگاه های از ۳۶.۷ درصد به ۳۸ درصد رسید. خاموشی ها از ۳.۵ دقیقه در شبانه روز به ازای هر مشترک به ۲.۶ دقیقه رسید و همه روستاهای بالای۱۰ خانوار برق رسانی شد.

به گزارش ایسنا،مشاور وزیر نیرو با اشاره به دستاوردهای صنعت برق در سال‌های دولت یازدهم و دوازدهم گفت: تلفات انرژی برق در این سال‌ها از ۱۵ درصد به ۱۰.۶۸ درصد کاهش یافت و ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر در این سالها از۲۰۰مگاوات به ۵۰۰ مگاوات رسید.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی وزارت نیرو گفت: بدهی های باقی مانده نیروگاه های واگذار شده یکی از مشکلات این صنعت است البته در این سال ها، ۱۰ هزار میلیارد تومان از این تعهدات که از نیروگاه ها به وزارت نیرو منتقل شده بود، پرداخت و در این مدت، ۴۵۰۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی استفاده و ۳۰۰۰ میلیارد تومان نیز با استفاده از ظرفیت تهاتر تسویه شد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید