اسرائیل شورای حقوق بشر سازمان ملل را به “جانبداری” متهم کرد

    کد خبر :207783

رژیم صهیونیستی با متهم کردن سازمان ملل متحد به “ادامه تبعیض” علیه این رژیم بر سر رفتار آن با فلسطینیان خواستار اصلاحات نهاد حقوق بشری آن شد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ بررسی دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل از عملکرد رژیم صهیونیستی برای اولین بار از سال ۲۰۱۳ پس از آن انجام شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته میلادی قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و خشم فلسطینیان، رهبران خاورمیانه‌ و قدرت‌های جهانی را برانگیخت.

آویوا راز شچتر، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در ژنو به شورای حقوق بشر مدعی شد تل‌آویو همواره به حقوق بشر و ارزش‌های دموکراتیک پایبند بوده است!

او در نشست ژنو گفت: “این کارها در شرایطی انجام شده که ما همواره با تهدیدات امنیتی جدی و لزوم همبستگی جوامع گوناگون و گروه‌های مذهبی مواجه بودیم.”

این شورا موضعی قاطع علیه اشغالگری اسرائیل پس از جنگ ۱۹۶۷، رفتار آن با فلسطینیان در آنجا و ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین دارد. رژیم صهیونیستی ۲۰۰۵ سرباز و شهرک‌نشین را از غزه خارج کرد. اکثر کشورها شهرک‌سازی‌ها در مناطق کرانه باختری و قدس شرقی را غیر قانونی اعلام کردند اما اسرائیل آن را به چالش کشیده و به توسعه اراضی اشغالی ادامه می‌دهد.

سفیر رژیم صهیونیستی در ژنو همچنین مدعی شد: «شماری از قطعنامه‌های استثنایی جانبدارانه و سیاسی معمولا از طرف اکثریت اعضای این نهاد صادر می‌شود که نه تنها شاهدی بر رفتار غیر منصفانه با “کشور اسرائیل” است بلکه نقص این شورا و دستورکار آن را نشان می‌دهد! این تئاتر مضحک نمی‌تواند تا ابد ادامه یابد.»

واشنگتن معتقد است که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مملو از مخالفان رژیم صهیونیستی است و نیکی هیلی، سفیر آمریکا ژوئن گذشته با اشاره به “جانبداری مزمن ضد اسرائیلی” به این شورا گفت در مشارکت خود بازنگری می‌کند.

هیلی مدعی شد: اسرائیل روابطش با فلسطینیان را در درجه اول اولویت قرار داده است و همچنان به دنبال راه‌حل همیشگی است تا مردم دو طرف بتوانند در کنار هم در “صلح و امنیت” زندگی کنند!

اما دیپلمات اردن در جلسه شورای حقوق بشر آنچه را “تقلا برای توجیه هویت قدس اشغالی” خواند محکوم کرد و خواستار خروج رژیم صهیونیستی از تمامی اراضی اشغالی از سال ۱۹۶۷ شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید