درگیری‌های چاله میدانی یقه ناظر را گرفت/ علاج واقعه قبل از قتل!

  • ورزشی
  • سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ۱۵:۵۰
    کد خبر :207751

اتفاقاتی که در رقابت‌های لیگ دسته اول و دوم فوتسال کشور رخ می‌دهد این نگرانی را بوجود آورده که با ادامه این روند کار به درگیری‌های شدیدتر و حتی قتل بکشد!

هرچند لیگ برتر فوتسال ایران گهگاه تحت تاثیر اتفاقات خارج از زمین و حواشی مختلف قرار می گرفت ولی این اتفاقات به لیگ‌های پایین‌تر هم سرایت کرده و حتی با شدت بیشتری در حال تکرار است.

در لیگ‌های دسته اول و دوم پرتاب بطری داخل زمین، قطع برق سالن در جریان مسابقات و نیمه تمام ماندن بعضی از دیدارها به اتفاقاتی عادی تبدیل شده است و حتی در نبود نظارت‌های دقیق و دیده نشدن این دیدارها، کار به زد و خورد مفصل می رسد.

اتفاقات چند هفته گذشته در لیگ‌های دسته پایین فوتسال تاسف آور است و حتی بیشتر از آنکه معرف رشته فوتسال باشد، انسان را یاد «بوکس سالنی» می اندازد.

از نمونه این مسابقات می توان به دیدار تیم های بالان صنعت شیراز و اهورا بهبهان در هفته سیزدهم لیگ دسته اول اشاره کرد. دیداری که تیم بالان صنعت در آن پیروز شد ولی به محض به صدا درآمدن سوت پایان بازی، درگیری بین بازیکنان دو تیم و تماشاگران شیرازی آغاز شد و حتی کار به توهین و فحاشی نسبت به نماینده فدراسیون فوتبال کشید. در جریان این زد و خورد، صندلی های شکسته هم در دست کسانی دیده شد که در بطن این درگیری حضور داشتند.

به گزارش مهر، در دیگر بازی این هفته، تیم سن ایچ ساوه در دزفول میهمان تیم سما بود. طبق ادعای علی رعدی سرمربی تیم سن ایچ، برق سالن در جریان این مسابقه قطع می شد تا این دیدار از جریان بیافتد. تماشاگران هم در چند نوبت اقدام به پرتاب بطری آب به داخل زمین کردند تا تیمشان از زیر فشار حملات سن ایچ در بیاید. رفتار ناهنجار تماشاگران تا آنجا ادامه یافت که داور ادامه برگزاری بازی را به خروج تماشاگران مشروط کرد که این کار هم زمان زیادی برد. با این حال تیم سن ایچ بعد از این توقف، دیگر حاضر نشد در زمین مسابقه حاضر شود.

در لیگ دسته دوم هم دو تیم هیات کاشان و فولاد زرند کرمان به مصاف هم رفته بودند که این بازی دقایقی قبل از سوت پایان داور به خاطر اتفاقات حاشیه ای، نیمه تمام ماند و بعد از آن هم تیم زرند حاضر نشد به زمین بیاید و بازی را به پایان برساند.

فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال که پیش از این در جمع کردن حاشیه های لیگ برتر هم توفیق چندانی نداشتند، حالا با چالش شدت گرفتن این اتفاقات در لیگ های پایین تر مواجه هستند که به خاطر عدم توجه رسانه ها، آنطور که باید دیده نمی شوند.

در روزهایی که مسابقات لیگ برتر تعطیل است، لازم است کمیته فوتسال بررسی دقیق‌تری روی مسابقات دسته های پایین‌تر داشته باشد و با ارائه گزارش های دقیق و بدون جهت گیری، به کمیته انضباطی در برخورد با متخلفان کمک کند تا در ادامه کار به جاهای باریکتر و اتفاقات تلخ تر نکشد.

فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال قبل از اینکه قتلی صورت بگیرد و کسی به خاطر چاقو کشی و حمله با صندلی شکسته ها به قتل برسد نظارت بیشتری روی مسابقات داشته باشد تا آرامش به این رشته در لیگ های پایین تر برگردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید