نشست‌های رسمی اروپا و آمریکا درباره «نقائص» برجام/ توافق در ضرب‌الاجل ترامپ اصلاح نمی‌شود

    کد خبر :207624

یک رسانه آمریکایی از برگزاری نشست‌های رسمی میان مقام‌های اروپایی و آمریکایی با هدف بررسی نقائص برجام و تلاش برای اصلاح آن خبر داده است.

به گزارش بازتاب، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده مقام‌های آمریکایی و اروپایی از همین هفته آینده گفت‌وگوهای رسمی برای بررسی «نقائص» توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، (برجام) را آغاز می‌کنند، اما بعید است در ضرب‌الاجل «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بتوانند آن را اصلاح کنند.

ترامپ جمعه شب (22 دی‌ماه) طبق تعهدات آمریکا در برجام تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید کرد، اما گفت ممکن است آخرین بار باشد که این کار را می‌کند. او متحدان اروپایی آمریکا را تهدید کرد چنانچه برای «اصلاح نقائص فاجعه‌بار برجام» اقدام نکنند، آمریکا را از آن خارج خواهد کرد.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه به گروهی از خبرنگاران که با او در حال سفر بودند گفت: «آمریکا با یک چارچوب زمانی برای عمل به آن چیزی که رئیس‌جمهور به دنبال آن است، رو به روست؛ ولی ما نمی‌توانیم برای دیگران چارچوب زمانی تعیین کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت دیپلمات‌های وزارت خارجه از هفته آینده برای گفت‌وگو درباره «ترتیبات جانبی» برجام به اروپا سفر کرده و با مقام‌های آلمان، فرانسه و انگلیس دیدار خواهند کرد.

وی گفت: «روی همه این موارد به عنوان یک بسته کار می‌شود، چون در نهایت باید آن را به همین نحو مورد بررسی قرار دهیم.»

بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس، ساعاتی قبل‌تر گفته بود او همراه با وزرای خارجه کشورهای فرانسه و آلمان، در یک نشست قبل‌تر با تیلرسون به توافق رسیده‌اند که لازم است اروپا اقدامات ایران در زمینه موشکی را مورد بررسی‌های بیشتر قرار دهد.

وزیر خارجه انگلیس تصریح کرد کشورهای اتحادیه اروپا، تا زمانی که این اقدامات به موازات برجام انجام شوند و لطمه‌ای به بنیان‌های آن نزنند با آمریکایی‌ها همراه هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید