مدیر پروژه تولید برنامه‌های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش خبرداد

بررسی ارتباط با جنس مخالف، اعتیاد و خودکشی دانش‌آموزان در تلویزیون تعاملی

    کد خبر :207465

مدیر پروژه تولید برنامه‌های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش در مورد برنامه‌های این تلویزیون گفت: برنامه‌های فاز اول تلویزیون تعاملی آموزش و پرورش در حوزه آسیب‌های اجتماعی و آموزش مدیران است.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی علی اکبرزاده، مدیر پروژه تولید برنامه‌های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه‌های فاز اول این تلویزیون گفت: در حال حاضر برای آموزش خانواده‌ها روی آسیب های اجتماعی و برای جامعه فرهنگیان بر آموزش مدیران متمرکز شده‌ایم.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی در حال حاضر با توجه به شرایط فرهنگی فعلی و فضاهای مجازی مختلف که از طرف رسانه های گوناگون که در اختیار خانواده ها قرار می گیرد، آسیب‌های اجتماعی در اولویت بالاتری قرار گرفته است. در فاز اول از ده عنوانی که برای آسیب های اجتماعی مشخص کرده ایم برای سه عنوان آن محتوی تولید کرده ایم. در موضوع آسیب های اجتماعی، اولین محیط خانه هست و اینکه چه راهکارها و پیشنهاداتی وجود دارد که محیط خانه و شرایط آن برای دانش آموزان مناسب و امن کنیم در اولویت باید باشد. برنامه‌های بعدی تلویزیون تعاملی با موضوعات، حوزه دوستی و ارتباط با جنس مخالف، اعتیاد، خودکشی، عرفان های کاذب، عفاف و حجاب، اینترنت و فضای مجازی و ماهواره را در نظر گرفته‌ایم.

علی اکبرزاده بیان کرد: در برنامه ها با در نظر گرفتن محورهایی به ارایه این آسیب ها خواهیم پرداخت. در برنامه هایی که برای خانواده ها تهیه می کنیم با محوریت اینکه، مشکلات دانش آموزان چه هست و چه خطراتی آنها را تهدید می کند، درمرحله بعدی بتوانند مشکل دانش آموزان را شناسایی کنند، با آن مواجه شوند و این مشکل چه راه حل هایی دارد بپردازیم. به عنوان مثال با افزایش دانش خانوده ها، در درجه اول آسیب های اطراف فرزندانشان را در زمینه های مختلف، از جمله اعتیاد، خودکشی، عرفان های کاذب و … بشناسند. در مرحله بعد هر کدام از این مسایل ممکن است چه عوارضی داشته باشد و با داشتن دانش آن عوارض، بتوانند آسیب‌های فرزندانشان را شناسایی کنند، و بعد با این آسیبی که فرزندش مبتلا شده بتوانند مواجه شوند و طوری رفتار نکند که گرایش فرزندانشان به آن آسیب افزایش پیدا نکند و این را مد نظر داشته باشند که ممکن است محیط خانواده زمینه چنین گرایشی را ایجاد کرده باشد. در نهایتا راه حل هایی برای درمان آسیب را به خانواده ها آموزش می دهیم.

وی در زمینه راه‌های دسترسی به برنامه‌ها گفت: این راه‌ها طوری خواهد بود که جامعه هدف، دسترسی به برنامه ها داشته باشند و با داشتن نام کاربری و کلمه عبور بتوانند برنامه ها را مشاهده کنند. اما برنامه ها طوری تهیه شده اند که اگر خانواده ها به دلیل عدم آشنایی با فن آوری های جدید، مجبور باشند از فرزندانشان برای دسترسی به این برنامه ها کمک بگیرند و یا این برنامه ها در فضای مجازی پخش شود، دیدن این برنامه ها برای افراد مختلف مشکلی نداشته باشد. البته برنامه ها طوری تهیه شده که هر فردی در جامعه این برنامه را مشاهده کند برایش آسیب زا نباشد.

مدیر پروژه تولید برنامه‌های تلویزیون تعاملی گفت: در این برنامه‌ها کلیه مباحث از زبان خانواده‌ها، کارشناسان و دانش آموزان مورد بررسی خواهد گرفت و برنامه‌ها طوری تهیه شده‌اند که جاذبه کافی داشته باشند، بطوریکه بینندگان تمایل به دیدن کامل برنامه را داشته باشند.

وی درباره علت انتخاب این موضوعات گفت: نیازسنجی‌هایی انجام گرفت و از طریق مطالعات و بازخوردهایی که در استانها داشتیم و ارتباط آنها با مدارس و خانوادها منجر شد که برنامه‌هایمان را در این حوزه آماده کنیم.

همچنین علی اکبرزاده بیان کرد: برنامه هایی برای مدیران مدارس تهیه کرده‌ایم و نظرمان این بوده که مدیران مدارس به عنوان پرچمداران آموزش و پرورش در مدارس هستند و می توانند با تغییر نگاه و جهت گیری، تغییراتی مثبتی در روند یاددهی و یادگیری دانش آموزان ایجاد کنند. در همین زمینه بیست عنوان آموزشی در تلویزیون تعاملی برای مدیران مدارس در نظر گرفته‌ایم که همزمان با افتتاح شبکه این محتوی برای مدیران نیز قابل دسترس هست. هر برنامه تهیه شده برای مدیران در سه موضوع خواهد بود که راهکارهایی برای مدیریت بهتر مدرسه به آنان ارائه خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید