مربیان لیگ برتری که در یک فصل با دو تیم توانستند یک تیم را مغلوب کنند

  • ورزشی
  • سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۰۱
    کد خبر :207280

ملی پوش سابق تیم پرسپولیس که در این فصل برای اولین بار مربیگری در لیگ برتر را تجربه کرد، در مدت زمان کوتاه حضورش روی نیمکت مربیگری توانست با دو تیم مختلف، سپاهان اصفهان و زلاتکو کرانچار را مغلوب کند.

به گزارش وب سایت نود، علی کریمی در نیم فصل اول رقابت های فصل جاری در سومین حضورش روی نیمکت مربیگری نفت تهران توانست سپاهان را شکست دهد، و در نیم فصل دوم هم که به عنوان سرمربی سپیدرود رشت به عرصه رقابتها بازگشته، بار دیگر سپاهان و کرانچار را مغلوب کرد تا آمار بسیار جالبی از خود به جای بگذارد. در تاریخ رقابت های لیگ برتر، این اتفاق چند بار دیگر نیز رخ داده و برخی مربیان توانسته اند با دو تیم مختلف در طی یک فصل موفق به شکست یک تیم شده اند. در ادامه با این مربیان آشنا می شوید.

ابراهیم قاسمپور

قاسمپور دومین دوره لیگ برتر را با برق شیراز آغاز کرد. در هفته دهم این رقابتها، برق شیراز به مصاف شاگردان محمود یاوری در ابومسلم مشهد رفت و این تیم را ۲ بر یک شکست داد. در پایان نیم فصل، وی از شیراز به آبادان نقل مکان کرد و در هفته آخر رقابت های فصل بار دیگر به مصاف ابومسلم مشهد رفت که تیم حریف هم دست به تغییر مربی زد و این بار فیروز کریمی را به عنوان مربی روی نیمکت خود داشت. صنعت نفت آبادان با قاسمپور این بازی را ۳ بر یک شکست داد.

حضور بر روی نیمکت تیم های مختلف یک بار دیگر این فرصت را به ابراهیم قاسمپور داد تا در یازدهمین دوره رقابت های لیگ برتر با دو تیم مختلف برابر یک تیم پیروز شود. نیم فصل اول که قاسمپور در داماش گیلان حضور داشت، در هفته سیزدهم در خانه مس سرچشمه با چهار گل به برتری دست یافت. این مربی که نیم فصل دوم را در مس کرمان مشغول کار بود، در هفته ۳۲ باز مس سرچشمه را پیش رو داشت که در این بازی هم شاگردان قاسمپور با نتیجه ۴ بر یک پیروز شدند.

مرحوم منصور پورحیدری

مرحوم پورحیدری در دومین دوره به صنعت نفت آبادان رفت و با طلایی پوشان آبادانی موفق شد ذوب آهن اصفهان را در آبادان با یک گل شکست دهد. سرمربی این تیم ساموئل داربینیان ارمنستانی بود. اما پیش از پایان بازی های نیم فصل، پورحیدری از آبادان رفت و به تیم محبوبش یعنی استقلال تهران پیوست. هفته بیست و سوم، استقلال با پورحیدری به اصفهان رفت و ذوب آهن کربکندی را با ۳ گل مغلوب کرد.

اکبر میثاقیان

میثاقیان در اولین هفته از ششمین دوره رقابت های لیگ برتر، در مشهد به مصاف پرسپولیس با هدایت مصطفی دنیزلی رفت و این تیم را در یک بازی بسیار زیبا با نتیجه ۳ بر ۲ با شکست بدرقه کرد. میثاقیان پس از این بازی از هدایت ابومسلم مشهد کناره گیری کرد. و چند هفته بعد هدایت راه آهن را بر عهده گرفت. راه آهن که هنوز بازی نیم فصل اول برابر پرسپولیس را برگزار نکرده بود، در هفته چهاردهم باز هم به مصاف پرسپولیس و مصطفی دنیزلی رفت. این بار دنیزلی میزبان بود و می خواست انتقام شکست در هفته اول لیگ برتر را از میثاقیان بگیرد. اما دنیزلی باز هم به میثاقیان باخت. میثاقیان تنها مربی در تاریخ لیگ برتر شناخته می شود که در یک نیم فصل دو بار موفق به شکست یک تیم می شود.

فیروز کریمی

مورد فیروز کریمی هم در هفتمین دوره لیگ برتر نادر است؛ این مربی در رقابت های آن دوره هدایت استقلال اهواز را عهده دار بود و توانست هر یک از دو تیم شیرین فراز کرمانشاه و برق شیراز را دو بار مغلوب کرد. فیروز کریمی در هفته پنجم به مصاف شیرین فراز با مربیگری میودراگ یشیچ رفت و این تیم را با یک گل از پیش رو برداشت و در هفته هفتم نیز برق شیراز را با دو گل شکست داد. از هفته چهاردهم رقابتها، فیروز کریمی هدایت استقلال تهران را بر عهده گرفت و در هفته ۲۱ با نتیجه ۲ بر یک شیرین فراز را برای دومین بار در طول فصل شکست داد اما نماینده کرمانشاه این بار مارکو اوکتاویو برزیلی را روی نیمکت مربیگری داشت. برق شیراز که هنوز یاوری را به عنوان مربی حفظ کرده بود، در هفته بیست و سوم با استقلال تهران، مدل فیروز کریمی دیدار کرد. این بازی با نتیجه ۴ بر ۲ به سود آبی پوشان پایتخت به پایان رسید.

یحیی گل محمدی

در دوازدهمین دوره رقابت های لیگ برتر، شرایط بازیها برای یحیی گل محمدی به گونه ای رقم خورد که گل محمدی در طول این فصل، فرصت آن را داشت که با دو تیم مختلف برابر یک یا چند تیم دیگر به پیروزی برسد. گل محمدی فصل را روی نیمکت صبا آغاز کرد؛ صبا در هفته اول پیکان را با ۴ و در هفته هشتم گهر درود را با یک گل مغلوب کرد. در نیم فصل دوم گل محمدی جای مانوئل ژوزه را روی نیمکت پرسپولیس گرفت. گل محمدی روی نیمکت تیم سابقش در هفته بیستم گهر را ۳ بر ۲ از پیش رو برداشت و در هفته ۳۱ هم توانست پیکان را ۲ بر یک مغلوب کند.

امیر قلعه نویی

تا پیش از شروع لیگ برتر هفدهم و پیروزی علی کریمی روی نیمکت دو تیم برابر سپاهان اصفهان و زلاتکو کرانچار، در لیگ برتر پانزدهم امیر قلعه نویی گرچه روی نیمکت ملوان ننشست، اما در دو بازی اول هدایت این تیم بر عهده او بود. هفته نخست بازی های لیگ برتر با پیروزی یک بر صفر ملوان انزلی برابر ذوب آهن اصفهان در شهر انزلی همراه بود. قلعه نویی در ادامه بازیها بار دیگر در هفته ۲۵ روبروی ذوب آهن به میدان رفت و میزبان خود را با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کرد. در هر دو بازی، مربی تیم ذوب آهن اصفهان یحیی گل محمدی بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید