بيانيه دکترقاليباف درخصوص انتخابات

    کد خبر :20401

در همه جاي دنيا قاعده مردم‌سالاري اين است که رقابت‌ها با پايان انتخابات تمام شده و پس از آن اقدام و عمل براي تحقق منافع و اهداف ملي آغاز شود.

محمد باقر قاليباف در بيانيه‌اي ضمن تبريک حماسه حضور مردم در انتخابات، متعهد شد عملي شدن وعده‌هاي دولت در انتخابات را پيگيري نمايد. متن بيانيه دکتر قاليباف بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

مشارکت با شکوه مردم و تدابير رهبر فرزانه انقلاب، سرانجام در 29 ارديبهشت با انتخاباتي پايان يافت که زيبنده جمهوري اسلامي ايران بود و بار ديگر مشروعيت و کارآمدي آن را به همگان يادآور شد. انتخاباتي سالم، بدون ناامني و با مشارکت بالاي همه‌ي مردم. بنده به نوبه‌ي خود اين حضور حماسي را به همه‌ي مردم، رهبري عزيز و رئيس جمهور منتخب تبريک مي‌گويم.

رقابت‌هاي انتخاباتي امروز با اعلام نتايج به ايستگاه آخر رسيد. در همه جاي دنيا قاعده مردم‌سالاري اين است که رقابت‌ها با پايان انتخابات تمام شده و پس از آن اقدام و عمل براي تحقق منافع و اهداف ملي آغاز شود که طبيعتا در نظام مردم‌سالاري ديني اين مهم ضرورتي مضاعف دارد. اما واضح است که هم پيروز انتخابات و هم منتقدين ايشان حق و وظايفي دارند که رعايت آنها، ضامن بقاي مردم‌سالاري ديني است. ما با شعار دولت مردم، طرح مطالبات معترضان به وضع موجود و مبارزه با 4 درصدي‌هايي که با قانون‌شکني و يا دور زدن قانون تعطيلي توليد داخلي، بيکاري، رکود فراگير، فساد و نابرابري را به ارمغان مي‌آورند، وارد کارزار انتخاباتي شديم و معتقديم اين مفاسد، ريشه‌هاي عميقي در رابطه‌ي ميان قدرت و ثروت دارد که هر دولتي بايد براي اصلاح اين رابطه اقدامي فوري کند.

طبيعتا با پايان دوره‌ي رقابت‌هاي انتخاباتي و قول‌ها و وعده‌هاي نامزدها، مرحله‌ي اقدام و پاسخگويي به مطالبات مردم آغاز مي‌شود و براي جلوگيري از خودکامگي در اداره‌ي کشور، اين منتقدين هستند که بايد در چارچوب‌هاي قانوني به طرح مطالبات به حقِ مردم بپردازند و با شفاف‌سازي امور، مانع دور زدن قانون و فرار از نظارت‌هاي قانوني عده‌اي خاص و تشديدِ نابرابري‌هاي اجتماعي و اقتصادي در کشور شوند.

ما متعهد مي‌شويم تا وعده‌هاي مطرح شده دولت در جريان انتخابات را تا زمان عملي شدن اين وعده‌ها پيگيري کنيم و همچنين وظيفه خود مي‌دانيم که از هر اقدامي براي تحقق اهداف ملي و پيگيري مطالبات 96 درصدي‌ها، با اولويتِ رسيدگي به مستضعفين و محرومين و اقشار کم درآمد، با تمام توان حمايت کنيم.

محمدباقرقاليباف 96/2/31

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید