افزایش تولید چغندر قند در راه است

    کد خبر :20381

مجری طرح چغندرقند گفت: با توجه به افزایش دو برابری سطح زیر کشت چغندر پاییزه، پیش بینی می‌شود که برداشت محصول به ۷۵۰ هزارتن برسد.

علیرضا یزدانی مجری طرح چغندرقند  با اشاره به آخرین وضعیت تولید شکر اظهار داشت: با توجه به افزایش دو برابری سطح زیر کشت چغندر پاییزه، پیش بینی می‌شود که برداشت محصول به ۷۵۰ هزارتن برسد، بدین ترتیب میزان تولید شکر افزایش خواهد یافت.

 

وی با اشاره به خوداتکایی ۷۴ درصدی تولید شکر در کشور افزود: در پایان سال ۹۵، با تولید یک میلیون و ۵۵۰ هزارتن شکر رکورد تولید در کشور شکسته شد که این امر بیانگر آن است که علی‌رغم کاهش سطح زیر کشت چغندر پاییزه میزان تولید افزایش یافته است.

 

مجری طرح چغندر پاییزه با رد اظهاراتی مبنی بر شکسته شدن رکورد تولید شکر در سال ۸۵ – ۸۶ گفت: در این سال سطح زیر کشت چغندر قند ۱۸۰ هزار هکتار بود و این درحالی است که سطح زیر کشت این محصول سال گذشته به ۱۰۸ هزار هکتار رسید.

 

یزدانی با اشاره به واردات بیش از ۵. ۲میلیون تُن شکر در سال ۸۵ – ۸۶ بیان کرد: واردات این میزان شکر کاهش شدید سطح زیر کشت چغندر پاییزه را به همراه داشت به طوریکه ضریب خوداتکایی شکر به حدود ۲۷ درصد رسید که درنهایت خسارات جبران ناپذیری به صنعت قند و شکر وارد شد.

 

وی ادامه داد: در راستای افزایش ضریب خوداتکایی شکر، توسعه کشت چغندر پاییزه در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

 

مجری طرح چغندر قند با اشاره به انتقادات برخی از مسئولین سابق به نوسانات قیمت شکر در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته در کنار افزایش تولید شکر بنا به ضرورت تأمین نیاز وارداتِ به موقع شکر رقم خورد، این درحالی است که به سبب برخی مشکل آفرینی‌ها در واردات نوسانات قیمت نیز داشتیم.

 

به گفته یزدانی امسال نگرانی از حیث نوسانات قیمت در بازار وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید