معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی:

اعتماد میان بیمار و نظام درمانی در فرهنگ ایرانی و اسلامی ریشه دارد

    کد خبر :191819

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بر اساس فرهنگ ایرانی و اسلامی پزشک محرم اسرار بیمار است، گفت: این فرهنگ متعالی امروزه بین نظام درمانی و بیماران بوجود آمده و باید برای تقویت آن تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مهدی درخشان در همایش امنیت فن آوری اطلاعات که با حضور مدیران و کارشناسان حوزه های مختلف مرتبط با امنیت فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: امنیت اطلاعات در حوزه درمان با حفظ اسرار بیماران مرتبط است.

وی ادامه داد: با تلاش و کوشش نیروهای متخصص در حوزه امنیت اطلاعات امروز بیماران در مراجعه به مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی که در واقع کل نظام درمانی کشور را شامل می‌شود از رعایت حریم خصوصی و حفظ اسرار خود اطمینان کامل دارند.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: تقویت امنیت روانی و اجتماعی از مهم‌ترین کارکردهای سازمان تأمین اجتماعی است و اولین و مهم‌ترین نتیجه فعالیت سازمان تأمین اجتماعی دلگرمی نیروی کار و اطمینان خاطر نسبت به آینده است.

درخشان گفت: سازمان تأمین اجتماعی دارای ٧٦ بیمارستان، ٧ مرکز بستری و ٢٨٤ درمانگاه ملکی در سراسر کشور است که در سال گذشته به بیش از ١٣٠ میلیون مراجعه کننده سرپایی خدمت رسانی کرده اند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی همچنین با ٨٢٠ بیمارستان و بیش از ٤٥ هزار مرکز درمانی و تشخیصی، داروخانه، مطب پزشکان طرف قرارداد است. در این مراکز طی سال ٩٥ بیش از ٣ میلیون و ٢٠٠ هزار نسخه بستری و ٢٥٦ میلیون نسخه سرپایی تولید شده است.

دکتر شهرام غفاری، رئیس موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی نیز در این جلسه بر اهمیت اطلاعات و انجام بهینه وظایف در این حوزه تأکید کرد و گفت: اطلاعات از مهم‌ترین دارایی‌های یک سازمان است که در صورت‌های مالی قرار نمی‌گیرد و همچون سرمایه انسانی دارای ارزش بالا است.

وی با بیان اینکه امنیت از مهم‌ترین مقوله‌ها برای جامعه است، اظهار داشت: امنیت داده نیز از مهم‌ترین مصادیق امنیت است که می‌تواند سایر وجوه امنیت را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

غفاری گفت: اطلاعات بیمه‌ای و درمانی نیمی از جمعیت کشور در اختیار سازمان تامین اجتماعی است و تنوع و اهمیت آن بسیار بالا است. برای ارتقاء امنیت داده‌ها نیازمند دانش مورد نیاز در این رابطه هستیم و باید متناسب با پیشرفت فن آوری برای حفاظت اطلاعات نیز تلاش بیشتری صورت گیرد.

رئیس موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی بر لزوم توسعه فن آوری اطلاعات در سازمان تامین اجتماعی بر اساس برنامه اصولی و مدون تأکید کرد و اظهار داشت: در زمان تولید داده باید به فکر حفظ امنیت اطلاعات باشیم.

محمدحسن ضیغمی، مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در سازمان تامین اجتماعی نهضت آی تی آغاز شده و حفاظت اطلاعات نیز متناسب با این برنامه در حال ارتقا است.

وی افزود: با توجه به اجرای برنامه حذف دفترچه حفظ امنیت اطلاعات تولید شده در این سامانه اهمیت بالایی دارد.

علی معیری، مدیرکل دفتر راهبری سیستم های سازمان تأمین اجتماعی گفت: انجام اصلاحات و ارتقای سامانه‌های نرم افزاری بدون توقف کار یکی از مسائل بسیار مهم در سازمان تأمین اجتماعی محسوب می‌شود.

وی افزود: ارتقای سامانه‌ها در سازمان تأمین اجتماعی با هدف ارتقای رضایتمندی ذینفعان انجام می‌شود و باید ارتقای خدمات سازمان به گونه‌ای انجام شود که مردم بتوانند ارتقای خدمات را به خوبی درک کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید