سخنگوی وزارت خارجه بیانیه مداخله‌جویانه کانادا را رد کرد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ۱۸:۱۸
    کد خبر :188939

جمهوری اسلامی ایران مواضع مداخله‌جویانه دولت کانادا را ناقض تعهدات حقوقی و بین‌المللی آن کشور و فاقد هرگونه وجاهت می‌داند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت و رد بیانیه مداخله‌جویانه وزارت امور خارجه کانادا در امور داخلی کشورمان اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران مواضع مداخله‌جویانه دولت کانادا را ناقض تعهدات حقوقی و بین المللی آن کشور و فاقد هرگونه وجاهت می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به قتل یک شهروند ایرانی مقیم کانادا توسط پلیس این کشور، عدم پاسخگویی دولت کانادا تاکنون و نادیده گرفتن مطالبات و درخواست‌های بحق ایرانیان مقیم کانادا به‌منظور برخورداری از حقوق اولیه کنسولی و اقامتی به‌رغم پیگیری‌های مستمر ایرانیان و وزارت امور خارجه کشورمان را از مصادیق سیاست‌های دوگانه این کشور در قبال شهروندان ایرانی خواند.

قاسمی ضمن تأکید بر اینکه، این‌گونه مواضع دولت کانادا با اظهارات مقامات عالیه آن کشور درخصوص تعامل و گفت‌وگو با جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارد، گفت: متأسفانه این ادبیات دولت کانادا تکرار ادبیات غلط، غیرمنطقی و ناکارآمد دولت‌های قبلی کانادا علیه مردم ایران بوده و مردود است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید