آتش دوباره به جان جنگل های آمل افتاد

  • حوادث
  • یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ۱۶:۴۴
    کد خبر :188855

آتش در جنگل های بخش امامزاده عبدالله آمل کمتر از 10ساعت پس از خاموش شدن، بار دیگر صبح یکشنبه زبانه کشید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل به خبرنگار ایرنا گفت که آتش سوزی از بامداد امروز در ارتفاعات جنگلی منطقه ‘ رزکه ‘ که در مسیر خروجی آمل به تهران در جاده هراز واقع شده ، آغاز شده است.

شب گذشته نیز بخشی از جنگل های منطقه ‘ کلرد ‘ بخش امامزاده عبدالله دچار آتش سوزی شده بود.

نعمت الله کوهستانی افزود : به علت سخت گذر و صخره ای بودن محل آتش سوزی ، تاکنون ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیز داری و شرکت چوب و کاغذ موفق به حضور در محل آتش سوزی نشدند.

وی تعداد نیروهایی که به محل آتش سوزی اعزام شدند ، بیش از 15 نفر اعلام کرد و گفت که در زمان حاضر از سه نقطه دود ناشی از آتش سوزی منطقه رزکه به آسمان بلند شده و احتمال گستردگی آتش وجود دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری آمل با بیان اینکه گونه های جنگلی بخش امامزاده عبدالله این شهرستان از گونه های آزاد، راش و بلوط است ، اضافه کرد : هنوز مشخص نیست آتش سوزی به چه وسعتی سرایت کرده است.

کوهستانی گفت: امکان اعزام ماشین آلات آتش نشانی به محل آتش سوزی وجود ندارد و فقط با اعزام بالگرد هوایی برای اطفای آتش می توان از گسترش دامنه آتش سوزی جلوگیری کرد.

او از علت دقیق آتش سوزی در جنگل های این بخش اظهار بی اطلاعی کرد و افزود : افزایش دمای هوا در روزهای اخیر و وجود برگ های خشک در جنگل از یک سو و بی توجهی گردشگران و افرادی که پس از روش کردن آتش نسبت به خاموشی آن سهل انگاری می کنند از سوی دیگر سبب بروز چند آتش سوزی در ماههای اخیر در جنگل های شهرستان شده است.

در حوزه استحفاظی شهرستان آمل حدود 80 هزار هکتار جنگل و 120 هزار هکتار مرتع وجود دارد.

منبع:ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید