حمله شورشیان به کمپ شبه‌نظامیان دولتی در کشمیر هند

    کد خبر :188801

مقام‌ها می‌گویند، پس از حمله امروز (یکشنبه) شورشیان به یک کمپ شبه‌نظامی دولتی در منطقه مورد مناقشه کشمیر هند چهار سرباز هندی و سه مظنون شبه‌نظامی کشته شدند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به گفته سخنگوی نیروهای شبه‌نظامی دولتی (پارامیلیتری)، اوایل امروز مهاجمانی در لباس نظامی وارد کمپی در روستای “لتپورای” هند شده و اقدام به تیراندازی و پرتاب نارنجک کردند. به گفته او،‌سربازان داخل کمپ به حمله مذکور واکنش نشان دادند و دست‌کم سه سرباز زخمی شدند.

درگیری‌های اولیه موجب کشته شدن یک سرباز شبه‌نظامی دولتی و زخمی شدن دو تن دیگر شد. پلیس می‌گوید، سربازان ارتش و پلیس ضد شورش این کمپ را به محاصره درآوردند و در حال تبادل آتش با مهاجمان هستند. با ادامه تیراندازی‌ها، دو سرباز دیگر شبه‌نظامی دولتی کشته شدند و یک سرباز دیگر حین انتقال به همراه افرادی که ساختمان‌های مسکونی کمپ گیر افتاده بودند، به خاطر ایست قلبی جان باخت.

به گفته سخنگوی نیروهای شبه دولتی، جسد سه مظنون شبه‌نظامی جمع‌آوری شد و نیروها در حال جستجوی منطقه مذکور هستند. این کمپ در امتداد بزرگراه استراتژیکی واقع است که این روستای واقع در کشمیر را به هند وصل می‌کند و در کنار زمین‌های کشت زعفران قرار دارد.

در کنار عملیات‌های ضد شورش، این کمپ همچنین مرکز آموزش سربازان است. هیچکدام از گروه‌های شورشی که علیه حاکمیت هند مبارزه می‌کنند، هنوز مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته‌اند.

ناآرامی‌های ضد هند در کشمیر از زمان کشته شدن یک رهبر محبوب شورشیان در حدود یک سال پیش جرقه خورده است. جدای از اعتراضات ضد هند و درگیری‌هایی که غالبا منجر به مرگ معترضان می‌شود، ده‌ها مرد جوان کشمیری به گروه‌های شورشی ملحق شدند و همین منجر به افزایش حملات شده است. دولت هند در واکنش به آن، عملیات‌های ضد شورشی را افزایش داده است. بیش از ۲۰۰ شبه‌نظامی، ۷۵ پلیس و سرباز و دست‌کم ۴۰ غیرنظامی امسال در جریان خشونت‌ها کشته شدند که بدترین آمار تلفات از ۲۰۱۰ است.

هند و پاکستان به عنوان دو رقیب هسته‌ای که هر کدام بر بخشی از کشمیر کنترل دارند، این منطقه هیمالیایی را متعلق به خودشان می‌دانند. گروه‌های شورشی خواستار الحاق کشمیر به پاکستان و یا تشکیل کشور مستقل هستند. رویکردهای ضد هندی در کشمیر عمدتا مسلمان‌نشین شدیدتر است و اکثر مردم از اقدامات شورشیان علیه حاکمیت هند حمایت می‌کنند. حدود ۷۰ هزار تن از مردم حین قیام‌ها و سرکوب‌های ارتش هند از ۱۹۸۹ کشته شدند. هند، پاکستان را به مسلح کردن و آموزش دادن این شورشیان متهم می‌کند؛ اقدامی که پاکستان تکذیب می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید