مسابقه ربات شیشه شوی برگزار می شود

    کد خبر :188725

مسابقه طراحی و ساخت ربات شیشه شوی به عنوان اولین مسابقه رباتیک کاربردی در کشور با هدف حمایت از بهترین ربات شیشه شوی و استفاده آن در صنعت برگزار می شود.

از آنجایی که در کلان‌شهرهای ایران تعداد برج ها هر روز زیاد می شود و این نیاز برای پاکیزه ماندن نمای ساختمان کاملا حس می شود از این رو مسابقه ربات شیشه شوی، در پارک فناوری پردیس برگزار می شود.

با توجه به اینکه تاکنون نمونه تجاری ساخته شده مناسبی برای ساختمان های بلندمرتبه در داخل کشور برای شست و شوی ساختمان ها توسط ربات ساخته نشده و این اقدام همواره با اتکا به نیروی انسانی و هزینه های مالی و جانی زیادی انجام می گیرد برگزاری چنین مسابقه ای ضروری به نظر می رسد.

در همین راستا «بستر نوآوری باز پرابلم» با همکاری پارک فناوری پردیس و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اقدام به برگزاری این مسابقه کرده است.

روند برگزاری مسابقه ربات شیشه شوی

تیم های متقاضی فرصت دارند تا دوازدهم دی ماه، در سامانه Problem.ir ثبت نام وتا اواسط اسفند ماه طرح های خود را ارسال کنند. بعد از ارزیابی طرح ها توسط داوران، تعدادی تیم برای راه یافتن به مرحله دوم مسابقه انتخاب خواهند شد که در این مرحله تیم ها موظف هستند ربات خود را طی ۵ ماه بسازند.

به گزارش مهر، ربات های نهایی در مرحله اول، مرداد ماه سال ۱۳۹۷ ارزیابی می شوند و تیم های برتر به مرحله اصلی مسابقه ربات شیشه شوی راه می یابند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید